lördag 2 november 2019

Nice.....



By lämnades tidigt och vi tog oss till tågstationen. Vidare mot Kastrup.
Vi passerade säkerhetskontrollen och en kvinna som var i upplösningstillstånd kastade sej formligen förbi för att komma före i kön, tårarna rann på henne och paniken i hennes ögon lyste klart. Jag funderade över vad som hänt henne, varför hon mådde så dåligt. Jag stod och tittade på henne och funderade. Detta medförde att jag glömde min väska i kontrollen och där i låg mina löparskor.
Jag upptäckte mitt misstag och tog mej tillbaka för att hämta väskan, pust dom hade inte sprängt den i tron om att det var farligt gods i den :)

Jag somnade en stund på planet så flygningen gick väldigt smärtfritt.
Pang, vi mötte fransk mark till solens strålar. 19 grader varm och det kändes, kläderna åkte av.
Taxi till hotellet och vidare mot expo för att hämta ut min nummerlapp inför söndagens lopp.
Allt klart loppet kvar.

Vi strosade på strandpromenaden, ett stopp vid minnesplatsen från den 14:e juli 2016 när en galning fick för sej att han hade rätten att ta oskyldiga människors liv genom att köra en lastbil just på den platsen vi nu gick på.
Mollie var tagen av att se foto på människorna som förolyckats. Speciellt när hon såg foto på barn i hennes egen ålder.

Vi tog ett stopp på en mysig italiensk resturang. Pasta carbonaran slank lätt ner.
Mollie tömde hela skålen med parmesanost till sin bolognese. Jag bara flinade åt henne.
Hemgång och tidigt sängång.

Idag väntar nya äventyr.....




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar