fredag 29 november 2019

Studiebesök.....

Biffigt värre ;)


Stockholm tur och retur. Vi startade utflykten klockan sex på morgonen, in i minibussen med sju härliga män.
Vi tuffade kontrollerat norrut. Ett kort stopp för lunch sen vidare mot Söderenergi AB, ett ställe som med sina tre effektiva pannor förser Stockholm stad med värme och el.
Besöket varade hela eftermiddagen och vi fick ta del av en hel del intressanta saker, maskiner av olika slag intressera alltid och här fanns det både det ena och det andra.

Vi tackade för besöket och begav oss in mot Stockholm city, efter lite trafikproblem kom vi så fram till hotellet som vi skulle ackorderas in på. Jag tog ett lätt pass på löpbandet. Det var skönt att få röra på sej och svettas lite innan duschen.

Mat skulle vi ha och valet föll på Texas Longhorn. Jag avnjöt en av dom godaste förrätten jag nånsin stoppat i min mun och till huvudrätt nöjde jag mej med en 250g ryggbiff. Ett par grabbar i sällskapat siktade in sej på att välta ner ett kilo kött och lite tillbehör. Det är tydligen en utmaning på haket.
En av två orkade trycka i sej köttstycket och med det fick han en fullproppad mage och medalj runt nacken.
Tydligen var det åtta stycken detta året som klarat av samma bedrift. Tokstollar ;)
EN trevlig kväll fortsatte till en Irländsk pub, efter en stund tackade jag dock för mej och vände hemåt mot hotellet, jag fick en följeslagare med mej vilket var trevligt.
God natt där då.

Hemfärden och innan dess så skulle vi besöka Sveriges största fiskebutik, sjukt med folk, jag förstod att det fanns ett stort intresse för fiske även i vår huvudstad.
Ett sista stopp på en hockey affär där jag slog till med att köpa nya skridskosnören till mina skridskor. Bra där.

Hemma i byn var jag inte förrän 18:00 och det blev ett kärt återseende med min dotter.
Hon har varit lite hostig några dagar men hon var pigg och glad.

Nu har väskan åter packas. En helg på västra sidan landet väntar.
Just nu håller jag på att spricka av längtar till den famn jag är på väg mot.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar