måndag 25 november 2019

Väldigt bra.....



Ännu en fin dag. Dessa dagar radas upp på löpande band just nu.
Vi startade i lugnt tempo med frukost sen bar det av västerut.
Första stoppet blev Mellbystrand, vi körde ner på stranden och möttes upp av bönan som fyller mitt liv med massa glädje.
Det var ett varmt återseende. Vi lekte på stranden en stund, det var friskt.

Fika på ett café med några år på nacken, ett speciellt hak mitt i Laholm city ;) En avslappnad stund. Filosoferande över en kopp kaffe, ja, det är vad som behövs ibland.

Vidare mot ett badhus. Verkligen skönt att lämna gråa, blåsiga November utanför och i stället plumsa runt i varma bad och njuta i den heta bastun.
Mollie dök efter ringar som jag roade mej med att kasta i vattnet. Hon är bra på att simma och dyka nu vilket känns mer än bra.
Efter ett par timmar i plurret var vi redo för att återvända till det gråa kyliga.

Ett stopp på Rökeriet, ett fint ställe med trevlig personal precis intill Lagan. Sämre kunde vi helt klart ha det.
Klockan slog 16 och det kändes lite som i sagan om Askungen. Vi var tvungna att hasta hemåt.
Mollie skulle på fest klockan 18 och innan dess behövde hon byta kläder.
Vi klarade tiden och hon for iväg på sitt håll. Själv åkte löparskorna på fötterna och jag rev av några kilometer i ganska friskt tempo.
Det hade varit en bra dag och jag mådde verkligen toppen.

Nattningen blev en aning sent men ibland behöver vi förlänga dagen för att hinna med allt fint.
Mollie var mer än nöjd när vi summerade hennes födelsedagshelg.
Och jag kunde bara hålla med.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar