onsdag 27 november 2019

Trähjärta....



Mollie var orolig under natten, hon var svett och ledsen. Hon placerades i min säng och efter att vi tittat på den lysande julstjärnan en liten stund så somnade hon och sov lugnt den resterande delen av natten.
Uppstigning och förberedelserna inför dagen tog fart. Hon fick lift av mej till plugget. Cellon på ryggen sen gick hon dom få metrarna från bilen till skolans dörr.

Jag for iväg, det stod möte på min agenda. Ett som varade två timmar sen ännu ett som höll mej i fast grep till 14:30.
Jag tog mej hem till mitt mys som var ivrig över att få berätta om sin dag. Det var hennes allra första träslöjdslektion och den hade varit väldigt rolig och kreativ. Hon hade gjort ett trähjärta som hon målat och bränt ut Kennets namn i. Väldigt fin. Hon hade glömt en bokstav men jag brydde mej inte om att nämna det. Den var fin som den var. Och hon var självklart väldigt stolt.

Tisdag och det betyder scouterna. Vi hämtade upp Mollies kompis och jag körde tjejerna till scoutplatsen. Sen tog jag mej en promenad genom stan medans dom små scouterna övade på sina knopar.

Hem och läxan lästes, en liten påfyllning i magsäcken sen var det läggdags för lilla fröken Vilhelmsson.
Själv fick jag ta tag i att packa för Mollies resterande skolvecka och för min egen utfärd till huvudstaden. Det är mycket just nu.
Men det är väldigt mycket roligt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar