måndag 11 november 2019

Smakrikt....


Vilken kväll....


Perfekta dagar radas upp.
Jag fick besök under fredagsmiddagen och det blev några aktiva timmar. Mollie var hos en kompis så det var vuxentid för hela slanten.

November månad och jag har blivit utmanad av min dejt att bada en gång i månaden i öppet vatten. Alla som känner mej vet att jag sällan eller aldrig stoppar fötterna i vatten som är mindre än 30 grader varmt. Men jag utmanas och jag upplever med det nya fina saker.
Oktober gick fint och nu var det så dags för Novemberbadet.
Vi valde Levrasjön och graderna var blygsamma 10. Det blev inget långbad men doppade mej gjorde jag.
Kicken efteråt det är den jag vill åt och ja, mer levande kan jag knappt känna mej.
Att kvällen var storslagen och himlen färgats rosa gjorde att allt förstärktes än mer.

Mollie hämtades upp och hon var en smula ledsen. Hon hade nämligen tappat ännu en tand och den hade tyvärr förolyckats ner i kompisens handfat och vidare ut i avloppet. Hej då på den. Jag var säker på att tandfeén skulle hitta den men Mollie var inte lika säker.
Vi åkte hem och en smarrig måltid levererades i palatset, sen väntade film. Tanden glömdes med det av.

Lördag och det såg ut att bli en dyster dag, regn utlovades hela dagen och regn blev det. Vi hämtade upp en kompis till myset sen begav vi oss till Huseby julmarknad. Kompisen blev åksjuk och spydde ner sej i bilen. Lagom kul.
En trevlig dag på julmarknaden blev det i alla fall och vi åt gott. Det provsmakades av bland annat, älg och ren hjärta, polkagrisar, ostar, korvar och must.

Söndagen gjorde vi inte många knop, jag sanerade bilen efter spyan, vi bakade lite lussebullar och vi gick en tur på berget.
Kvällen vigdes åt buffé för att fira fars-dag.

En fin helg var till ända. Nu är det mycket jobb i sikte. Men inte bara ;)




Jockarp.

1 kommentar:

  1. Huseby julmarknad är en trevlig och mysig marknad.
    Vi var där i söndags och det var okej väder med mycket julstämning.
    Lite vuxentid är alltid mysigt ;)
    kram på er

    SvaraRadera