torsdag 26 december 2019

Julen.....

Förr.


Julen är över och förbi för detta året. Den blev annorlunda och väldigt bra. Det bjöds på ljusstöpning, uppesittarkväll och thaimat.
Gröten sattes som vanligt ut i stallet under lillejulen, tomten skulle ha sitt.
Jag hade morgonpasset i vedsvängen under julaftonen, det avslutades innan Kalle vilket var skönt.

Men jag missade när min dotter gick ut i stallet och fann gröten uppäten. Jag missade när hon klättrade upp på stegen som leder upp till loftet. Jag missade när hon upptäckte den sovande tomten. Jag missade klappen och kramen.

När jag kom hem var jag väntad av den fantastiska kvinna som numera finns vid min sida.
Vi lastade in alla pinalerna och tog bilen dom 200 meterna upp till undantaget. Julfirandet kunde starta.
Nötter knäcktes till Kalle, jag hade min dotter i famnen och min flickväns hand i min.
Mina föräldrar och en liten kamphund var andra juveler som skulle förgylla min eftermiddag. Jag var så otroligt lycklig och jag kände mej så tacksam över all vackerheten som fanns i rummet.

Kalle, julklappar, mat och julklappspel. Lite i lådan sådär :) men en bra låda.
Det blev kväll och vi tackade för oss och begav oss hem.
Massor av närhet och värme avslutade min julafton. En fantastisk dag alltså.

Nu har jag lämnat byn, mitt hem och min tjej. Men bara för ett tag.
Myset och jag är på väg.....



Nu.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar