måndag 23 december 2019

Vilda forsar....






Skolavsluting och ännu en termin kan bockas av, en skön känsla. Jag hämtade upp Mollie i skolan och vi drog iväg bums. Inom Kristianstad en sväng sen vidare mot Göteborg.

Väl på plats tog vi en genväg och gick på restaurang, det var skönt att få maten lagad och serverad och gott var det med.
Thaiköket levererar minsann alltid.

Vi körde ett par matcher badminton, vissa matcher roligare än andra. Mollie testade och hon tyckte det verkade skoj. Jag hoppas nu att det ska finnas sug för att kanske ta sej ann sporten och vilja börja träna. Helt övertygad är jag inte, vi har testat en rad olika idrotter men ingen har fallit lilla fröken riktigt i smaken. Vi får se vad det nya året kommer att bjuda på.

Tre fyra timmar i badhuset rev vi av innan det var lördagskväll och maten skulle lagas. Det var mysiga timmar i badet. Jag bubblade mest eller höll mej i de varmare alternativen. Dom andra två simmade i den stora bassängen, Mollie hade utvecklats en hel del sen jag såg henne simma längder sista. Imponerande.
Innan vi körde hem för att laga den brutalt goda middagen i form av Vietnamesiska vårullar så körde vi inom Kvarnby i Mölndal. Stället imponerade stort på mej. Forsen var vild och det var höga vattennivåer vilket gjorde att vattnet forsade vilt fram genom husen. Så coolt att se vattnet krafter på så nära håll. Ljudet var öronbedövande. Så mäktigt.
Intill forsen fanns ett museum som jag gärna skulle lagt lite mer tid i. Det var en del av mina minnen, min historia som fanns där. Men för dagen fanns det inte tid och utrymmer för mer nergrottning i det som varit

Vi hann även med lite shopping på vår helg i götet. Det var en del folk att glo på, ingen snack om den saken. Julstressen var ett faktum. Hua.
Nu hemma för arbete och julfirande ;)
God jul.....




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar