onsdag 4 december 2019

Reviderade mål...



Tanken var tio Marathon, den reviderades till tjugo. Jag är på väldigt god väg med mina 18 sprungna lopp.
Tanken var att jag skulle trappa ner min löpning efter mina tjugo och kanske springa lite kortare lopp som inte kräver så mycket träning.
Men nu fick jag möjligheten att starta London Marathon 2020. Det är inte enkelt att få en startplats i det loppet och jag kunde helt enkelt inte tacka nej när förfrågan kom.

Med det loppet så kommer jag helt klart betydligt närmre att lyckas få tag på World Marathon majors six star medaljen som innebär att man ska springa sex av världens kändaste Marathonlopp. Vilka är New york, Belin, Chicago, London, Boston och Tokyo. Efter London loppet kommer jag att ha Boston och Tokyo kvar. Förvisso snordyra resor och startavgifter men det får jag helt enkelt ha överseende med. Det största problemet är nog att lyckas knipa en startplats i loppen.

Så mitt nya mål från och med nu är alltså att få tag på den gigantiska majorsmedaljen. Jag tror jag kommer att lyckas, frågan är bara hur många år det kommer att ta innan jag lyckats få startbevis.

Det känns fint att ha ett nytt mål och jag vet att jag kommer få uppleva nya fina saker på vägen mot detta nya mål.
Jag vet också att jag måste hålla igång träningen och nöta väldigt många mil till på berget. Det är bra det ;)

Det nya målet....


Jockarp.

1 kommentar:

  1. Det tror jag du lyckas med galant. Lycka till med ditt nya mål. Du är en superkvinna.

    SvaraRadera