tisdag 3 december 2019

Måndag.....



Det var måndag och jag gillar måndagar. Men just denna måndag var Jag så fruktansvärt trött när klockan ringde, jag hade önskat att jag kunnat legat kvar i ett par timmar till. Men nepp. Frukost till Mollie och hon skulle göras redo inför ännu en skolvecka.
Det väntade teater för henne i plugget så gympakassen fick bli kvar hemma.

Jag körde henne till stan och efter det for jag hem bums och drog på mej löparkläderna och viktvästen.
6 km, mer fanns det inte tid till. Jag kom på mej själv under passet med att jag funderade i banor om att jag verkligen skulle njuta av stunden. Och det gjorde jag.
Det var lite småhalt på sina ställen och jag märkte att jag var ovan vid underlaget och med tio kg extra blir det väldigt märkbart.

Snabbt hem och lite fix, mat i form av ett par konservburkssoppor packades ner sen drog jag vidare. Möte innan arbete i vedsvängen.

Mollie hörde av sej som vanligt när hon kommit hem från skolan med taxin, det är bra att vi har fått rutin på det.
Sen hade hon inte tid med sin mamma mer. Hon skulle på hundpromenad och efter det väntade det spel med en kompis.

När jag kom hem snusade hon gott i sängen. Jag kröp ner i min säng, jag var minsann trött efter dagen.



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar