tisdag 31 december 2019

Födelsedag 43......




Fina gåvan.


Jag låg vaken en stund och filosoferade. Men när jag kände att Mollie vaknade sov jag räv.
Jag kikade lite med ena ögat för att se vad hon gjorde. Hon var sockersöt när hon fixade med morgonbestyren inför firandet.
Hon tog fram presenten som hon köp av jamaicanen och hon fixade med en frukttallrik till mej. När hon var redo drog hon av ja må du leva och så kröp hon upp till mej i sängen igen.

Efter firandet tog jag ett löppass på övre däck, 30 minuter sen var jag urless av varvbanan.
Hettan hade redan dragit igång så jag svettades hysteriskt. En kalldusch sen var vi redo för frukost.

FaceTime i all ära. Jag pratade med kvinnan som gjort mitt liv betydligt mycket bättre den sista tiden. Det var fantastiskt att se och höra henne, men samtidigt gjorde det rysligt ont. Saknaden sved ordentligt.
Men jag tar hellre den smärtan, och att sakna och saknas är ju bland det vackraste som finns.

Det väntade sol, bad och bus för myset och mej. Vi badade och det gjorde resten av skutan också, fullt med folk överallt alltså.
Vi behövde en paus från människorna och tog och lirade lite kort i en lugn vrå. Det var väldigt mysigt.

Middagen intogs på en resturang, vi satt och småpratade om hundar, skola och glass. Hon är fantastisk min dotter. Att lyssna och samtala med henne ger så mycket tillbaka.
Den 43:e födelsedagen blev utomordentligt bra.
Kvällen avslutades i en frysbox. Något var fel på vår AC på rummet så det var ruskigt kallt, jag avskyr att frysa så vi satte en mekaniker på jobbet bums.

Redo för middag...



Jockarp.

1 kommentar:

  1. Önska er båda riktig gott nytt år hoppas lyckan och kärleken blir bra ❤️

    SvaraRadera