onsdag 1 januari 2020

Colombia....









Nyårsaftonsmorgon och jag befann mej utanför Colombias kust. Där nåddes jag av den glädjande nyheten att en av mina bästa vänner fött en son. En fin start på nyårsaftonen alltså.
Mollie och jag firade den nyfödde med ett par rader choklad innan klockan slagit sex :)

Vi gick i land i Cartagena och tog en buss in till gamla stan. En fantastisk vacker stad, färgglada hus, balkonger fyllda med blommor. Vänliga människor. Ja, jag blev glatt överraskad.
Vi gick in i några kyrkor och människor var beende. En märklig situation när det var fritt fram för alla att vistats i kyrkorna samtidigt som gudstjänst är i full gång.

Vi såg apor, papegojor och påfåglar lite varstans. Mollie köpte sej en ny keps och jag njöt av alla blommorna på vår väg.
Men allt varar inte för evigt. Vi strosade tillbaka till skutan och där gick vi bums och välte i oss lite mat.

Ut på däck och till poolerna. Mollie träffade en ny vännina från Kungälv. Tjejerna hade en väldigt fin eftermiddag ihop. Det åktes rutschekana, det spelades kortspel och det åts glass.
Själv vilade jag min något äldre kropp i en solosäng med en bok under näsan.

Vi gick hem för att piffa till oss. Det väntade nyårsmiddag. Klänning på även denna dag och min
dotter var garantera den finaste tjejen på hela båten.

Undertiden jag avnjöt hummer och Mollie anka så lämnade vi Colombia och tuffar nu vidare på färden, mot Panama.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar