fredag 17 januari 2020

Bebis....



Jag körde myset till plugget och for hem för att hoppa i löparkläderna. Jag var taggade för ett "långpass"
Extremt seg i första uppförsluten, det lättade något nerför men det var stelt. Jag har kört några dagar i sträck och efter jul, kryssning och hosta så har jag nu legat av mej en hel del. Det i kombo med lite mindre intag av näring gjorde att jag var lite trög.
Passet varade i två mil, jag slog av på takten i ett par rejäla uppförslut, jag ville inte stressa kroppen.

Jag kom hem och kände mej i oform, lite likt känslan som efter Marathon, lätt illamående och kymig.
En dusch, mat och tio minuters vila så orkade jag i alla fall hasa mej i väg för att hämta upp Mollie i skolan. Men jag var inte bra.

Vi körde till Kristianstad och jag hade lovat frusen yoggi till Mollie vilket var bra, det gav mej lite tid till att vila.
När hon var klar så gick vi vidare och köpte några små söta plagg till en liten herre som vi skulle hälsa på.
Även blommor till mamman köptes. Det är viktigt att uppvakta vid vackerhet.

Vi körde vidare och fixade några småärende och sen vidare till våra vänner. Den lille killen hade hunnit blir ett par veckor, men jag tror att vi kommer se mer av varandra inom det snaraste ;)
Så himla lite och han charmade mej med sitt lilla sneda leende som kröp fram då och då.

Mollie var mindre nyfiken av den lille än vad jag trott, hon såg det mer tillfredställande att spela spel med storebroder ;)
En mysig kväll andra sidan berget.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar