onsdag 22 januari 2020

Löpardag.....

Tur på berget....


Vaknade innan klockan sex och med det insåg jag att jag skulle vara vaken ungefär i ett dygn i sträck. Bara vetskapen om det kunde få mej en aning bräcklig. Men jag tog mej upp och styrde upp göromålen. Mollie lämnades i skolan och jag for hem och tog mej an berget i löparskor. Den tänkta rundan på 15 km utökades till 18 för att jag var extremt pigg och kände en enorm kraft i kroppen.

Vidare efter en brunch så drog jag igång med vedkörandet, svetten öste av mej när Mollie kom hem från plugget. Hon tog en sväng med valpen i skogen och jag la mej på soffan och filosoferade en stund.

Lite mat sen var det dags för första passet på terminen i scoutkåren.
Vi hämtade upp Mollies kompis på vägen och jag lämnade av ett par väldigt glada och pigga tjejer. Medan dom knöt knopar tog jag ännu en tur i löparskorna. Passet blev lugnt och på plan mark vilket var väldigt skönt.
Dagen slutade på 30 km och med mina 22 dagen innan gjorde att jag känner mej väldigt väl till mods.

Vi drog hem och käkade lite till sen skulle myset hysas in på undantaget.
För mej väntade en natt i vedsvängen. god natt typ :)



Jockarp.

1 kommentar:

  1. Vilken gård :)
    är det redan grönt och har börjat växa på ängarna hos er?
    kram Anne

    SvaraRadera