tisdag 21 januari 2020

Obackigt.....

Full lastad....

Jag lät bli backarna och berget och tog i stället en tur i stan. Asfalt under fötterna och rakt spår och det var skillnad. 22 km dundrade jag in på löpakontot och det var lätta kilometrar, allihop. Jag behövde det för kroppen har känts tung ett tag, seg och stel så lite lätthet skadade minsann inte. 

Jag var inte klar där gällande rörelse. Jag fick en ny skottkärra i 43 års present av mina föräldrar, 
jag har sneglat på den ett tag men nu var jag redo för premiärturen. Det gick rysligt bra att fylla den med ved, inga bekymmer där inte.

Mollie kom hem från plugget och med det avslutade jag arbetet. Hon hade en väninna med sej hem och dom bägge tjejerna var hungriga som små vargar. Taco bjöds det på från det Månsagårdska köket.
Själv avnjöt jag en potatisvåffla. Galet gott.

Mätta och belåtna körde vi till badhuset. Jag lämnade mina badkläder hemma, jag ansåg att jag varit tillräckligt aktiv under dagen.
Medans tjejerna badade satt jag helt still på en stol och läste. Väldigt lyxigt.

Hemkörning av väninnan och hem och laga mat. Efter middagen tittade vi på det första programmet Sverige mot Norge och vi gillade norrmännens bestraffning på Svenskarna. Vi skrattade hysteriskt åt det och nu ser vi framemot nästa avsnitt ;)

Läxläsning och nattning. Tja de var den dagen det.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar