måndag 16 december 2019

Julkolor....

Grisbil.....



Efter fyra nätter i vedsvängen brukar vissa sömnstörningar ske, men jag lyckades somna halv tio på kvällen och sova ostört i nästan åtta timmar. Halv sex gick jag upp och drog i gång kaffekokaren och vidare ner i källaren för att sätta fyr i pannan. Jag var minsann pigg och det var en go känsla.
Kaffekoppen på bordet och julklapparna åkte fram. Mollie är en målsökande missil på saker som ska vara hemliga för henne så jag vågade helt enkelt inte ha julklapparna oinslagna längre.

Hon vaknade men då var jag sen lång tid tillbaka klar med paketinslaget. Hon klädde sej och jag gjorde mej redo för ett välbehövligt löppass på berget.
Jag brottade enkelt ner 21 km, jag tränar sparsamt just nu men är noga med att få in ett och annat långpass. Jag vet att det gör mej gott.
Hem och en kaffe till sen drog jag igång med att tanka kärran och vidare sanerade jag den. Den såg förskräcklig ut på både insidan och utsidan.

När allt var klart körde vi till Kristianstad en sväng. Mollie behövde handla till det kommande julklappspelet. Jag fick inte vara med henne i affärerna så vi bestämde träff. Hon är stor nu och det är bra att vi tar små steg som vi båda är okej med.

Hem igen och det var ett förfärligt busväder ute, det blåste hårt och det regnade från alla tänkbara håll. Full fart i pannan och temperaturen inomhus var över 24 grader. Jag blev väldigt sömning ;)
Men middag skulle lagas och mitt i det stöket ville Mollie göra julkolor, så julkolor blev det.

Vid nattningen hade Mollie förhör med mej på gångertabellen, det gick sådär, hon vet att jag är kass på matte och det gör det hela betydligt roligare enligt henne ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar