söndag 29 december 2019

klippt.....

Inget land i sikte.


Ännu en tidig morgon, jag vaknade halv fem och fick roa mej i två timmar med att titta på min sovande dotter. Inget fel i det, hon var vacker där hon låg på tväre i sängen med kalufsen utbredd över stora delar av kudden.

När hon vaknat gick jag till gymmet. Jag avskyr inomhuslöpning på band men eftersom mina närmaste dagar kommer innebära buffé diet så vet jag av erfarenhet att rörelse är ett måste. Jag rasslade till med fem kilometers springning och svettandet var brutalt.

En snabb dusch sen var det dags för frukost, jag höll mej till Yoggi och frukt. Mollie valde bacon och en chokladmunk.

Vi lirade lite pingis innan vi slog oss ner i varsin solstol.
Mollie testade båtens vattenrutchkana och där träffade hon på ett par andra svenska tjejer. Roligt för henne.

Eftermiddag och vi hade beställt klippning till Mollie. Men innan dess skulle håret tvättas och kammas ut. En syssla vi båda två avskyr.
Men med en halv flaska balsam lyckades jag få bort dom värsta tjorvorna.
Väl på salongen berättade Mollie för frisören att hon ville klippa en rejäl bit. Tjoff tjoff så var stora delar av håret borta på min dotter, jag var rädd att hon inte skulle bli nöjd med resultatet. Men jag hade väldigt fel. Hon var överlycklig och kunde knappt sluta spegla sej under kvällen :)

En bra dag till sjöss.


Innan klippningen :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar