lördag 2 juli 2011

Snälla....


En mulen grådassig dag vad gör man en dag som den?
Jo först går man på berget, man angriper mördabacken, svetten lackar och man njuter av varje steg man tar i den underbara natur, solen skiner igenom ibland, man är nöjd och lycklig över att man har ett sällskap som också njuter och kan se det storslagna som moder jord har att erbjuda oss som är så små så små här på jorden. Man är glad över att man har någon att dela sin vardag med någon att utbyta tankar med, glad över att fler människor absolut fattar noll i det som hänt mej.

Sen tar man hjälp av bästa tant N som fixar manikyren på myset, man hänger och njuter av barn vänner och ledig tid.

Sen funderar man.....

Ja för jag kan inte låta bli att fundera lite över hur det skulle varit om jag levt med en man.
Första tankarna som flyger förbi min del av hjärnan där det far omkring saker som jag inte förstår det är det här. Och det handlar om en del
OM....
Om vi leker med tanken lite att det varit en man istället för min sk fru som kommit till mej den där dagen och sagt att han inte ville ha vårt barn, det barn jag nu bar på och skulle visa sej födas 8 veckor senare.
Om han säger rakt i ansiktet på mej, du Leonora jag vill inte ha barn med dej.
Om jag då skulle bli så ledsen, frustrerad panikslagen och helt enkel livrädd av det han sa att jag skulle råka träffa hans skuldra med min hand så att de skulle bli ett rött märke där..
Om vi förtsätter leka med tanken.
Om han då får för sej att han ska ta en bild på märket för att i framtiden kanske om så där 6-7 månader få för sej att göra något med bilden.
Ja och sen kommer vi till det mest intressanta.
OM han nu får för sej att anmäla mej för misshandel.
Vad skulle då hända?

Hypotesen min är.
För det första, hade detta varit en man som betet sej på detta vis så hade  han förmodligen varit lycklig som kom iväg med blotta förskräckelsen och livet i behåll efter att ha spottat på både sin kvinna och sitt ofödda barn.
För det andra, hade han förmodligen aldrig nedlåtit sej till att sjunka så fruktansvärt lågt att polisanmäla den kvinna han gjort det värsta brott man kan göra mot en människa i den situationen.
För det tredje, vem hade brytt sej om hans gnällande om en liten rodnad efter de han gjort?
Sätt er gärna in i situationen och lek med tanken, de brukar jag göra och det slutar alltid likadant och det är med ett skakande huvud.

Medans jag nu är i gång så ska jag komma tillbaka till förundersökningsprotokollet, som ni säkert förstår har jag läst det en och annan gång, men det hjälper mej inte, jag får inte ihop det ändå, någon som är klipskare än jag kan kanske göra ett tappert försök att få min hjärna med på tåget om hur det är tänkt i en del frågor.
Det står så här, jag citerar.
J föreslog att att de skulle prata med någon som kunde reda upp problemet. Leonora ansåg att om man sökte hjälp var man svag.
Där har vi den första märkliga skrivningen.
1. Det var Leonora som tog kontakt med psykologen.
2. Varför vilja reda upp problemet när man inte ville leva i ett påstått misshandla förhållande?
3. Varför vilja lösa något när man redan hade en annan kvinna sen en tid tillbaka?
Nej den bet den formuleringen där är en fråga jag tampas med.....

Nästa lite märkliga formulering är.
J berättar att hon inte ville att barnet skulle växa upp i ett sådant här förhållandet. (jag citerar där av den märkliga svenskan) Leonora kan ha missförstått och trott att J inte ville ha barn alls.
1. Ja hur kan man tolka detta på annat sätt när man sitter med magen i vädret och är nygift och man får en sån sak slängt i nyllet?
2 Inte växa upp i ett sådant förhållande, vad menar hon, i ett homosexuellt förhållande? med en mamma som varit otrogen? med två föräldrar?  med fyra morföräldrar?  vad menar människa, tolkningar är fria.
Jag tolkade de som att hon tänkte dumpa mej och dra. Hum var det fel tolkat?

Nästa rad i detta skämt blad blir. håll i er nu för nu kommer nådastöten av all komik.
J menade bara att hon självklart ville ha barn.
1. Kan väl bara säga jaså på det uttalandet.
2. Jag har inte sett det självklara någonstans trots att jag letat under varje sten.

I ett annat stycke är hon mycket tydlig med att berätta för farbror blå att.
Citerar igen.
J berättar att hon och Leonora inte har några gemensamma barn.
J är alltså inte juridiskt bunden till barnet. Leonora är modern och ensam vårdnadshavare.
1.Varför vara så noga med att poängtera detta i en polisanmälan som rör misshandel?
2.Tyder detta på att hon självklart vill ha barnet?

Det finns fler sådan citat men det blir för långt inlägg, och vi kan väl hjälpas åt att försöka reda ut dessa rader först.



Så är det någon som kan hjälpa mej att reda ut detta?
SNÄLLA.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar