tisdag 5 juli 2011

Tankenötter....

Här är något att fundera över.......Hoppas inte era huvuden snurrar av skaften bara :-)

Just nu funderar jag mycket över det här med bloggar.
Hur är det nu, måste det man skriver där vara sant?
Vad det gäller min blogg så har jag ju haft som plan att använda detta forum som bearbetning och en hjälp till att komma tillbaka på banan igen, att helt enkelt skriva av mej.
Men måste allt de jag skriver, har skrivit måste det vara sant?
Jag tänker närmast på förundersökningsprotokollet, att vissa saker baseras och hänvisas till min blogg, kan det verkligen vara så att det kan användas?
Jag menar om jag skriver att jag ska köra till Stockholm men i stället kör till Göteborg, är det då olagligt.
Måste jag vara sanningsenlig?
Om jag skriver att jag ska köra norröver och den sk fru drar en penna om att hon är så skraj för mej så hon inte vågar vara kvar i stora staden Stockholm för att hon tror att hon ska stöta ihop med den ensamstående mamman.
Är det i så fall mitt problem?
Jag måste väl få röra mej fritt?
Måste jag tänka på att min sk fru inte mår bra över att jag kan göra som jag vill och att hon nu inte kan det, måste jag det?
Humf.

Jag funderar igen.....Och ingen vet att det jag skriver eller de jag funderar över, de är ingen som vet om det är sant, de är bara jag som vet det.
Funderingarna ser iallafall ut så här.
Det är år 2011 jag är en mobil person med ett grymt kontaktnät, alla möjligheter finns till att leta upp den sk frun.
Hade jag villat träffa henne, smyga på henne utan hennes vetskap, hade jag villat se henne, ja då hade jag redan sett till och gjort det.
Jag menar jag har ju all tid i världen, hur svårt är det, jag vet ju redan var hon jobbar, vidare därifrån till att ta reda vad hon bor behöver man väl knappast vara raketforskare för att ta reda på eller?
Hon ska ju inte tro att min hjärna fungera lika illa som hennes, för så är minsann inte fallet.
Men faktum är att jag har inga problem med att vänta tills den stundande rättegången, Frågan är ju om hon har det? Problem menar jag.
Om detta är sant jag skriver och om hon känner sej hotad av mina rader, inte vet jag men anmäl mej igen då och hänvisa till mina blogg inlägg.
Vilket skämt detta samhälle är som vi lever i som kan hänvisa en utredning på ett blogg inlägg, sant eller inte sant?

Funderade lite till i ämnet, just om detta faktum att vissa saker i utredningen baseras på inlägg här i bloggen.
Visserligen är detta så sjukt det jag har blivit utsatt för, så det finns väl inte så många till som skulle kunna skriva om storyn.
Men just nu läser jag en bok, förövrigt en bra bok, den heter Paganinikontraktet den är skriven av Lars Kepler, en författapseudonym för Alexandra och Alexander Coelho Ahndoril.
Tankeleken....Leonora Vilhelmsson, 35 år ensamstående, gift och bedragen av sin fru.
Vem vet att det är just hon som sitter bakom tangenterna och skriver sin historia om sin väg tillbaka efter kanske det grymmaste svek man kan få uppleva.
Ja vem vet att det är just jag som skriver om ett liv som pågår.....

Är allt detta som jag skrivit nu sant överhuvudtaget?
Finns jag?
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar