torsdag 11 augusti 2011

Gudinnan av frihet....

Provkörning av resevagn :)

Sen vi kom hem från vår lilla tripp har jag mest försökt stöka undan alla tvätt och få lite rutiner på livet igen, det går sådär.
Vi har varit ute och promenerat en del med familjen och med vänner, vi har angripit favoritbacken och fått känna lite mjölksyra igen, underbara känsla, vi hade så mycket att prata om jag och min vän så vi hade nästan behövt att gå två varv och efter alla godsaker som intagits så hade de nog inte skadat :)
Svamp har vi plockat i mängder, det är ljuvligt och allt blir mycket roligare när man är på spaning.

Jag har mailat en hel del med personer som har en avslutande adress med @regeringen.se, det ska bli mycket intressant att se vad vi får för svar där.
Vi har varit på restaurangbesök med familjen, där intogs det förrätt i form av tre olika sorters sill, huvudrätt 300gram oxfileplanka (rap) och till efterrätt en vaniljpannacotta med jordgubbar, en lagom middag så där en onsdag mitt i veckan.
Ja vi har helt enkelt haft det toppen om än lite mycket på spisen.


Myset mitt ;)

Dagen idag har bestått av vänskap, känslor och jobb, vi har återigen filmat på vår film, vi börjar få ihop en hel del material, väldigt mycket olika vinklar.
Vi har nu allt från när Mollie var en lite plutt och jag var så sårad och nedstämd när jag såg på livet med en bitterhet och en rädsla inför allt ansvar, till nu när jag kanske är starkare än nånsin.
Vi ha fått med politiker, familj och idag har vi filmat med vänner, vänner som var så starka och öppna att dom kunde tänka sej att ställa upp och berätta om sina liv i en film och om tankar och funderingar kring allt som hänt.
Jag är verklig glad över att dom ställde upp på mej och att dom gör det med en självklarhet. tack kära ni....

Ja sen har det uppstått en lite märklighet här, vi ska ju snart bege oss till andra sidan Atlanten, den informationen jag fått av den egen utnämnda resledaren var att vi skulle åka den åttonde september.
Nu framkom det att vi ska åka redan den första september, ja fel på åtta dagar, vad ska man säga om det.
Jag säger bara att det är tur att man är mammaledig så man slipper trixa med semester på jobbet.
Allt är iallafall klart, nu hoppas jag ju att dom inte tänker lägga lilla rättegången just den veckan, för då får dom ta in en stand in för mej, för jag kan inte medverka just den veckan för då ska de shoppas loss hysteriskt och jag ska hälsa på gudinnan av frihet.
Hihi, lite komiskt ändå, nån dåre vill ha mej bakom lås och bom och här åker jag till frihetsgudinnan, humor när den är som allra bäst.....


Åh, här är hon ju, kvinnan i mitt liv ;)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar