måndag 22 augusti 2011

Nio månader....

Glada kusiner :)

Helgen, vad ska man säga om den, ja att helgerna har förändrats markant är ju inte så konstigt. De slog mej faktiskt att jag var ute på promenad en fredagskväll klockan åtta.
Så var det inte förr, inte för att vi var några partylejon lilla frun och jag, men ute på tur det var vi sällan vid den tiden.
Nej antingen så jobbade man, hade man jobbat eller så skulle man jobba, man satt i soffan och myste, jag med en laptop i knäet och spelad poker och min sk fru med en annan.
Hon drack kanske ett glas vin, jag gjorde de definitivt inte, hatar vin, kräktes varje gång jag gjorde ett försök, hihi.
Men dessa helger man har nu känns inte som helger, alla dagar ser likadana ut, ibland vet jag inte ens vad det är för dag, ammningshjärna tro?

Vi har iallafall varit och tittat på fotboll, Mollies kusin spelade två matcher och dom vann båda två, riktigt roligt, dom var så stolta så.
Vi har plockar mer svamp och blivit av med mysets mössa, vi gick tillbaka till platsen där jag trodde den skulle finnas på, vi hade med oss två spårhundar men det verkar som om mössan slukats upp av jorden för den fanns inte att finna någonstans.
Mycket sorgligt.

Vi har köpt en ny dator och ny kamera.
Kameran har gått sönder och datorn sjunger på sista versen, det är ju hur smidigt som helst, satt här hemma i min lugna vrå och köpte både det ena och det andra. (efter lite expert råd)
Skönt att slippa köra iväg, man vet ju aldrig statusen på myset.
De enda vi behöver göra nu är att vänta ett par dagar sen kommer det ett paket, kul med paket.
Ja sen har vi beställt nästa resa, en resa som ska göras ihop med min bror och hans familj, de kommer bli toppen roligt och Mollie älskar ju sina kusiner.
Härligt att ha lite att se framemot, livet blir lite lättare då på nåt vis.

Vi har jobbat på bra vad det gäller måltiderna här hemma, lite mer ordning och lite oftare mat, här har det brassats hel kyckling från fam Lagerberg och kokt torsk från beringshav, potatis och morötter, gröt och någon slags burkmats efterätt med persikor, mango och havre.
De är lite trevligare nu när myset kan äta samma mat som jag, allt blir liksom lite mindre ensamt då på nåt vis. Känns vuxet.



Vi har klippt gräset och i vanlig ordning så somnade myset på min mage när vi for omkring som Jockarps egna små rallyKallar.
Vi har hittat en igelkott och kikat lite på den, lagom uppskattat från kottens håll.
Vi har varit hos tant N klippt naglarna, vi har haft killbesök här ja vi har helt enkelt levt livet.

Ja så kan en helg vara hos töserna Vilhelmsson och nu är det då tydligen vardag igen, frågan är hur ska man lyckas fylla en helt orörd vecka (ironi).

Ja och så kan jag ju inte låta bli att kommentera kommentaren jag fick i går av Emelie om att dom faktiskt lever mitt drömliv. Vad kan man säga om det? ja till att börja med är jag klart super avis och ett grattis kanske är på sin plats eller ska jag säga att hon är en lyckansost, hur som helst så får jag önska lycka till och att livet fortsätter att vara vänligt mot er.


Avslutningsvis i dagens inlägg blir det till att gratulera min lilla sötnos som idag fyller nio månader.
Grattis älskling.
(Och du J, du missar en underbar liten tös.)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar