lördag 7 januari 2012

Badbrallor....

Hej hej :)
Hej halloj EGOT här :)
Mmm vad ska jag säga fröken fegis är nu igång igen med sina kommentarer, spännande. ( jag vet anledningen till dessa kommentarer och den stavas rädsla)
Denna gången blev jag kallad för ett stort jävla ego, hihi tack för den televerket, jag kan nästan inte låta bli att flina.
Möjligt att jag bemödar mej att skriva några rader i frågan vid ett senare tillfälle, vad det gäller om jag kan klassas som ego eller inte, men just nu väljer jag att siktar in mej på något väldigt, väldigt trevligt i stället.

För vad ska jag säga, jag vad kan jag säga annat än att jag blir så otroligt glad av kommentarer som den jag fick av Ullis i går, det är sånt som får mej att kämpa vidare mot Goliat i rosenbad.
De är såna kommentarer som gör att man förstår att de man gör är viktigt, att det värt att kämpa för, att det jag gör är rätt och det min ex fru gjorde var vansinnigt fel och även då vilket jätte hål som finns i lagen som många barn och föräldrar får betala ett skyhögt pris för.
Tack för stödet och tipsen, som sagt det betyder mycket.

Humf ett liiitet problem har uppdagats här hemma i palatset, vi ska ju ge oss av på en tipp till varmare bredgrader.
Jag har inte provat mina badbrallor innan, men nu har jag.
Jag har faktiskt inte haft dom på mej sen långt innan jag blev gravid, det är alltså minst två år sen sist, anledning till detta är att jag sällan eller aldrig badar i svenska vatten, ja nu är det inte vattnet som är problemet här hemma utan just själva köttamarknaden som det har en tendens att bli här omkring.

Alla svettiga, vit, bruna, röda, tränade, otränade, smala, tjocka människor som ligger där så förnöjt på stranden och kollar in min späda, vältränade och vackra kvinnokropp, dom tittar i smyg och fäller någon kommentar till den halvnakna människa som ligger där bredvid, kolla på henne vilken tror hon att hon är, hihi.
Så är det kanske inte men i min hjärna är det så och det är anledningen  till att jag väljer att inte bada här hemma.

Ja iallafall var det problemet med badbrallorna,dom visade sej nu ha blivit lite stora av att ligga i byrålådan, vad jag ska bli ve det problemet ja det vet jag inte, men jag tänker inte köpa nya så nu funderar jag på om man möjligtvis kan sätta säkerhetsnålar i dom, kan de fungera tro?
Ja vi får se hur de går annars får jag väl bada med rumpan bar....


Ja det var badbrallsproblemet de, jag har haft lite annat me att styra upp på sistone. Jag har på senaste tiden blivit väldigt anti att ta med datorn på mina resor, jag känner att jag behöver koppla bort cybervärlden lite emellanåt och sen har jag ju mysets skötväska att asa på hela tiden, de kan liksom räcka med den som handbagage.
Men nu är det så att jag tänkte ta med min bok i pappersform så jag kan sitta med en drink på balkongen om kvällarna och läsa om hur mitt liv levts så här långt.
Jag hade vissa problem att få den utskriven, jag hade ett mys i skrivaren, typ. Men tillslut fick jag med alla sidorna, tror jag.


Jag ska sitta där på balkongen och kanske flytta om lite i styckena, fundera lite på vad för bilder och blogginlägg som ska vara med, ja jag tänkte ta mej ett ordentligt tag i kragen när Mollie lagt sej för natten.
De börjar nämligen närma sej.
Jag har haft funderingar på att låta människor i min närhet läsa boken och "tycka till" men jag tror inte det är bra, det är ju människor som levt med mej, sett allt på nära håll och har egna synpunkter på hur min ex fru betet sej mot mej, så nej jag vill att nån utomstående läser den först någon som inte känner till mej och mitt liv någon som inte heller känner till min ex fru.
Jag har lagt ut krokar till människor i branschen som har kontakterna så jag hoppas att få den läst och få en hisning eller dissning, jag hoppas på att få råd och tips om något behövs ändras, vilket förmodligen kommer att ske.
Men nu är det lite kniven på stupen, den bör ju vara färdig när den ska läsas och bedömmas....så nu ska jag jobba, jobba, jobba :) På semestern... Hej så länge.


Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Jag jobbar som lärare. Jag korr-läser den om du inte hittar någon. Är stenhård när det gäller språket för övrigt.

    SvaraRadera
  2. Jag kan med hjälpa dig fast jag kanske anses partisk ;) kramar :)

    SvaraRadera