måndag 23 juli 2012

Stalking...?

Ett mys på jakt...


Jag har fått en anonym blondin på halsen, vad jag tycker om det, ja det vet jag inte riktigt.
Stalking må de någonsin vara hälsosamt?
Nu är ju inte jag som alla andra utan jag tycker att det finns en viss spänning i det hela, att någon är så intresserad av mej att den förföljer mej och vill då helst förbli anonym.
De hade ju varit trevligare om personen i fråga gett sej till känna, men jag väljer nog ändå att se det som en rolig och positiv sak. Vem vet kanske det är ex frun, kanske det är min blivande fru. Ja spänningen är nästan olidlig :)
Jag tror att tids nog kommer jag att ha samlat så många ledtrådar att jag vet vem fröken anonymblondin är.
Hej hopp jag är inget dumhuvud inte. Och envis som en åsna är jag med. Jag tror att det blir till att säga.
-Fortsättning följer i ärendet.

Vidare blir jag nu bombaderad av mail där det står.
Varför har du inte hämtat din iPhone?
Din resa är bokad och betald.
Du vann en dator.
Du har fått bodstasbidrag.
Bilen väntar på dig osv
Tänk vad kul om alla dessa mail stämt, men så är nog inte fallet.
Och frågan är nu, vem skickar dessa till mej och varför. Skräppost no shit, trött blir man i allafall.

Aha hittade...


Morgonturen bjöd på vildhallonplockning, de var roligt att plocka men inte att äta så ett rart mys bjöd sina små vapendragare på hallonen i stället, kamphundarna ställde villigt upp som hallonätare.
Eftermiddagsturen blev bättre, då plockades de blåbär och det var melodin för lilla fröken Vilhelmsson, hon åt dom små bären med god aptit, lite hamnade givetvis på kläderna, men det får vi ju ta.
Men mellan dessa promenader hann myste med att rida en liten sväng, leendet var stort, hmm nästan lite för stort tycker jag.

En tur med löparskorna var ju givet. En lätt jogging på 44 minuter, en ny runda som gick över både berget och på vägen, ja det var en behaglig runda.
Den kommer jag springa fler gånger.
Gps:en muppade sej lite så längden fick jag aldrig fram, men det var en bit.

Kvällen bjöd på grillat och ett välbehövligt bad för myset, sen blev det Dora för hela slanten.
De blev nattning av mys i lagom tid och jag hängde en stund över datorn.
Jag funderade över vad roligt jag hade tyckt att det hade varit att kunna följa mina mor/farföräldrar på Twitter eller fb, fatta vad kul.
Dom skulle säkert skrivit lika meningslösa saker som jag gör men det hade onekligen varit spännande att följa dom.
Typ. Idag har jag plockat #potatis.#grisen slaktad. #fiskbilen körde förbi, jag köpte torsk. Nu asfalterar dom #grusvägen. #Vi har fått TV. Har rullat håret på #Grannfrun. #Posten var sen.
Ja gosse vad kul det skulle varit.
Ibland önskar jag att jag hade kunnat resa i tiden, om än bara för en dag.
Hmm ja drömma får man ju göra.


Kolla då...
Och idag är det äntligen måndag och nya sommarpratare :) Härligt.
Och sen fyller far min år och jag har namnsdag, herregud det är mycket på spisen idag med alltså.....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar