söndag 29 juli 2012

Haj o i vaj....

Lätt nonchig :)


Morgonpromenaden med den andra maratonmamman gick i en raslig fart upp i mördabacken. De gick lätt och vi pratade som vanligt om det mesta, men nu handlar det mycket om träningsupplägg och om kost.
När vi kom fram till min backträningsbacke så kopplade vi loss våra små som hängt på ryggarna under promenaden.
Dom blev inte glada när dom nådde mark, dom var helt enkelt väldigt mammiga, båda barnen satt som små kardborrar fastklamrade på oss.
Typiskt var väl ungefär så vi sammanfattade det hela med, vi ville köra några goa rundor upp i backen, men med tanke på barnens humör såg det mörkt ut.
Jag började leka lite med Mollie med en pinne i grusen och hon tycktes gilla det, hennes killkompis var lite mer svårflörtad, så vi bestämde att jag skulle ta den första svängen.

Hej vad kul det är ;)

Upp för backen bar det och det kändes bra, när jag kom ner sprang min kompanjon upp och så höll vi på. Den ena mamman hängde med kidsen och den andra sprang.
Vi var väldigt nöjda och glada när träningen utförts, att det funkade trots lite gnäll i början. Ja sånt stärker en. Härligt.
Glass på altanen, lite bus och lite gnäll så var den förmiddagen slut. Mollie somnade i vagnen och sov till tre, vilket var lite för länge, men samtidigt gav det mej ett ypperlig tillfällighet till att börja packa allt som ska med på vår tripp norröver.
Herregud vad med saker man behöver ha när man har barn. Nu är ju fröken något mer svåraktiverad så sex timmar i en bil kan bli lite tufft, därför packade jag med en av hennes leksaksbackar med nya böcker och lite lego.
Även en dvd spelare ska följa med på denna tur, hoppas nu att det blir bra.

De viktigaste i först :)


Ja det stundar ju festligheter i huvudstaden i veckan, de vill vi ju absolut inte missa. Årets höjdpunkt för flatan från Jockarp :)
Men innan dess ska vi hälsa på lite andra ljuvliga människor, en regnbågsfamilj i stora mått, det har utlovats en dag i parkens zoo, de gillar vi ju. 
Sen bär det vidare till den stora staden.
Min vision är ju att jag ska hämta hem lite saker som fortfarande är i orätta händer. Jag ogillar tjuvar så nu ska mitt bli mitt och ditt bli ditt-typ :)
Så det är minsann inte bara semester, lite jobb blir det med.


Jag räknar med en toppen vecka med underbara vänner och även att jag ska knyta nya kontakter med nya människor som i olika sammanhang ska bära frukt framöver.
Alltså en språngbräda och en push i rätt riktning för mej i mina olika projekt. Spännande.

Barbacka ;)


Jag har inte bestämt mej riktigt än men kanske att jag på denna resa kommer att uppdatera bloggen några gånger, det händer ju en hel del och det vill jag ju ha med i min dagbok.
Om jag inte gör det så vill jag passa på att önska alla en happy pride:)

Nu ska jag springa en sväng, sen blir det en förhoppningsvis förnämlig resa 60 mil norröver.
Hej så länge....

Dags igen att bära regnbågsflaggan högt :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar