söndag 11 november 2012

Personbästa :)

Så här ser det numera ut vi frukosten, ny leksak ;)


Planen var klar, det var utmaningsdags.
Milen skulle besegras under 50 minuter, jag var skeptisk, men det kändes ändå inte omöjligt.
Men när jag kom till Bromölla och checkade in och fick ut min nummerlapp blev jag än mer skeptisk till att jag för dagen skulle komma under dessa minuter.
Nummer 13.
Sanslöst, av över 400 löpare så lyckades jag kamma hem detta nummer, hur är det möjligt?
Men när startskottet väl brann av försvann tankar på numret och fokuset var fullt på uppgiften som skulle göras.
Trist bana, rakt, sväng, rakt, sväng och rakt igen. Inget varken upp eller ner, utan mest rakaspåret. Tristessen toppades alltså ut med vägen.
Jag måste få säga att jag är grymt imponerade av dom som föllföljde maratonet, fyra varv på den banan skulle genomlidas.
Vilket psyke, själv funderade jag på om jag ens hade kunnat förmå mej att springa två varv.



Tiden då. Jo då. 49,29, sug på den, det gjorde jag ;) jag var så grymt nöjd så att jag bara kom på en 8:e plats gjorde mej ingenting. Tiden var det viktigaste för dagen.

Mitt lilla mys hade blivit barnvaktad av morfar, det hade gått ganska bra, men sovandet vid middag hade misslyckats totalt, hon driver med vuxna människor min dotter, ajabaja ;)
Hon lurade iallafall trekvart på seneftermiddagen och sen drog vi upp till kusinernas place.
Här fikades det på pepparkakor och glass, vi spelade fia med knuff, smarta mamman sa till sin dotter att hon skulle kasta tärningen, vilket hon så klart gjorde, lydig som hon är.
Hej hopp under soffan och ett väldigt bry för att lösa det problemet följde.
Ryskadockan letades fram även i de hemmet till Mollies stora glädje, de var spännande och roande en bra stund.
Kramar och vinkningar och ord som.
-Vi ses i morgon, följde och vi gick hemåt.
Ett bad och smarrig middag med potatis och kyckling lastades sen in i rikliga mängder.
Jag frågade Mollie om det var hennes favvorätt, papegoja som hon numera är sa hon sen ett flertal gånger.
-Mollies favvorätt.
Hihi de är min tös det. Så underbar, så älskad.

Fruktstund ;)
Dagen till ära skänker jag den underbara man som var så givmild och gav en bit av sej själv till förmån för mej. Tack för det.
Donatornsdag i dag :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar