torsdag 1 november 2012

Kalas...

Blir sådär utan papper....


Uppstigning 0700, myset var något snorigt så efter frukost blev det ett bad i hopp om att snoret skulle lätta. Lite naken mys i soffan under filten fick vi in efter snorlösningen.
För min del blev det sen en kylig löprunda på 6 km. Långkalsonger och långkalsongströja åkte på, jag lånade Molllies bamsemössa, den var för dagen som svenskarna är i allmänhet.
Den var lagom.
Den var lagom tjock, den var lagom lång och den kliade lagom mycket.
Jag fick en sjuk tung start på rundan och nu satt det inte i benen, nej för en gång skull blev jag grymt andfådd och jag fick känsla av en mycket dålig syresättning. Jag kände mej otränad.
Den tänkta rundan kortades därför ner med ett par km, kanske jag har något i kroppen som inte brutit ut än. De kan vara så.

Mollie till förskolan och även denna dag var det lite hängande med läppen, inte roligt, jag lät det gå en timme sen ringde jag dit för att kolla statusen.
Hon sov och det hade inte blivit så värst mycket av det denna gången heller. Pust.
Jag är införstådd med att jag haft fruktansvärd tur, men jag hoppades på att det skulle hålla i sej, att hon skulle springa in på brekas och bara vända sej om för att vinka och säga hejdå till mej.
Bakslag, behövs det?
Ja det kan ju vara för att hon inte är riktigt 100% i form, jag hoppas på det.

Paus musik ;)


Själv skulle jag till bruket för ett möte för skyddsombuden. De surrades klart en hel del om varslet och förhandlingarna som nu pågår.
Inget är klart så vi hålls på sträckbänken ett tag till.
Sjukt, men jag har aldrig känt mej lugnare än jag gör nu vad det gäller jobb eller brist på jobb.
Det är viktigt men ändå oviktigt.
Jag gillar känslan.

In till stan för hämtning av mys, en runda inom borgen och sen vidare till ett mathak i Bromölla som heter Bellas Place, jag tror detta place varit öppet i över ett år, men detta var faktiskt premiär ätningen för mej.
Och jodå det gick att äta, myset och jag delade en burgare med massa onyttigheter och till det ett glas vatten.
Anledningen till detta restaurang besöket mitt i veckan var att Mollies mormor fyllde 55 härliga år.
Jag hade gjort allt som stod i min makt för att få myset att måla en teckning till mormor på stora dagen, men tyvärr misslyckades jag.
Min dotter kan man inte tvinga till något, inte heller locka henne till det. Så nä mormor får helt enkelt se fram emot att kanske få en på sin 56 års dag.
Hon fick iallafall fira sin dag med sina två barn och tre barnbarn.
Och det var nog en god present i sej det.


Där är jag och den där snubben ;)

Efter restaurang besöket tog vi en kaffe i palatset. Barnen betedde sej som om dom vore uppdragna i ryggarna.
De var helt hysteriskt, traktor och cykelrace, bollspel, akrobatiska övningar, hopp i soffan vattenfärgsmålning och mycket mycket mer.
De skrattades så mycke och tanken for förbi i mitt huvud att jag var väldigt glad över att ha en bror.
Att han sen har fått två ljuvliga ungar som helt enkelt bara älskar min dotter gör ju inte saken sämre precis.
Jag och myset känner oss helt klart älskade.
Och ja glädjen och tacksamheten är stor över dessa fina människor som finns i vårt liv.

Lättlevt.

Mys...
Idag är de så ett år sen jag var på min första rättegång. Den handlade ju om brottet ringa misshandel.
Jag erkände och gick fri.
Fira?
Nja jag får återkomma med det.

Jockarp.

4 kommentarer:

  1. Har halkat in på din blogg för ett tag sedan. Är en typisk anonym läsare, som läser utan att kommentera. Men nu när våra små går på samma dagis så kändes det som om det var dags o ge sig till känna:).
    Har följt nattisfrågan med intresse, då vi oxå kommer behöva de framöver iaf på helgerna. Tyvärr är jag inte lika drivande som dej i sådana frågor.
    Förresten igår när jag hämtade Ville på dagis så fick jag först en stor kram av honom o sen en stor från Mollie:). Så du behöver verkligen inte oroa dig, hon har varit sprudlandes glad varje gång jag varit där:).
    /Anna (Villes mamma)


    SvaraRadera
  2. Hej Anna.
    Vad härligt att höra att myset bjuder på kramar och att hon är pigg och glad.;)
    Jag har träffat Ville och hans pappa på inskolningen, det verkar gått bra för er också, sett så ut iaf.

    Vi lär väl ses inom de snaraste om inte förr så kanske på föräldramötet :)
    Roligt att du skrev, ha en fin helg :)

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nu blanda du ihop Ville med Vilde, inte lätt med alla namn:).
    Ville är gammal i gemet på skalbaggen (sen i januari).

    Vi syns säkert på föräldramötet!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Hehe jaså ja det är inte lätt med alla barn och namn.
    Du får presentera dej när vi ses då så jag kan reda ut detta ;) (Förvirrat)

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera