torsdag 15 november 2012

SD-Bingolotto. Oanonym...

Hittar alltid något spännande ;)


Mitt liv har ju förändrats ganska mycket de senaste året, inget snack om den saken.
Det har varit tufft.
Men när jag igår var inom pressbyrån så träffade jag på en gammal jobbarkompis som hade haft det betydligt tuffare.
Cancer för ett par år sen och som nu visat sej kommit tillbaka. Hon var positiv och försökte hålla humöret upp, hur orkar man det när man har ont i precis hela kroppen?
Jag gillar ju smärta, men det är en annan sak när man framkallar den själv igenom träning, då är det lätt att vara tuff och säga sej älska smärtan.

En sak som jag såg som väldigt märklig var att när jag pratat med min gamla kompis så skulle jag kolla tipset, snubben som jobbar i butiken brukar vara så sur och oförskämd så det är på gränsen till kriminellt.
Jag var taggad till tänderna att daska till honom verbalt om han började tråka sej, jag kan säga att efter samtalet med min sjuke vän var jag inte på humör för någon som tykade sej mot mej.
Men döm om min förvåning, snubben bakom disken han var så vänlig och rar, jag funderade på om han hört vårt samtal tidigare och faktiskt kände en viss empati för andra människor.
Glad blev jag iallafall, de finns hopp.

Jag lämnade myset på skalbaggen och åkte hem.
Jag öppnade lilla arkivet, det arkiv där de senaste två årens polis och åklagarraporter, stämningsansökor, delgivningskvitton, förundersökningsprotokoll och tillslut domslut finns arkiverat.
De locket har legat på ett tag, jag har mått dåligt av själva tanke på den stora hög med skit som kom efter att den fegaste människan som funnits i mitt liv beslutade sej för att inte göra det längre.
Anledningen till att detta arkiv öppnats just nu det är att alla dessa brev från olika myndigheter ska åka in i en kopieringsapparat och vidare ska dom följa med i en mapp tillsammans med de andra materialet jag har som är tänkt att bli en bok.
Jag kunde inte låta bli att skaka på huvudet och le mitt vackraste leende när jag såg breven från ex fruns juridiska ombud.
Mitt i leendet funderade jag på om den människan fortfarande hade ett jobb.
Hon borde inte ha det.
Vad det gäller boken så har jag sett att det ganska ofta görs sökningar på det.
Leonora vilhelmssons bok.
Ett förtydligande behövs kanske. Den är inte klar än och när den är det så kommer ingen att missa det ;)
Jag återkommer med vidare information i ärendet.
Lite roligt är det förstås att sökningar görs=Intresse.
Det görs även mängder med sökningar på mitt radioprogram (vilket klart är roligt) En uppmaning bara, var inte rädda för att fråga mej om ni vill lyssna på det, som jag sagt, det är gjort för att lyssnas på.

Jag har ju ett bra jobb på bruket dit for jag på eftermiddagen.
Dagen till ära fick jag köra en plutt liten truck, storleken har ingen betydelse brukar det heta.
Så kan det vara i vissa fall men i detta fallet tyckte jag att jag var liten och mesig, jobbet utfördes och det var det viktigaste. Men så fort det var möjligt gjorde jag ett byte till min ljuvliga pjäs på 70 ton, den klär mej betydligt bättre ;)


Vad annars som upptog min tid var historien om SD som rotats fram ur något hål av någon förveten och nyfiken journalist.
Vilken hetsjakt som utspelade under dagen, jag blev riktigt förbannad över all skit som folk såg sej ha rätt att spy över det partiet.
Vad är det inte svenska folket förstår?
SD består av gamla sossar, moderater, miljöpartister, folkpartiskter, vänsterpartister, ja ni fattar va. Det är inget konstigt alls.
Jag läste en artikel i Aftonbladet om att SD endast hade en fråga. Och säger jag bara.
Trots att dom då enligt reporten i Aftonbladet bara har en enda fråga så är dom Sveriges tredje största parti.
Hur kommer det sej?

Jag kunde inte låta bli att göra jämförelsen mellan SD och bingolotto.
Uppenbarligen är det många svenskar som röstar på SD, siffrorna talar ju sitt tydliga språk, men ändå hör man aldrig att det är någon som röstat på dom.
Samma sak är det med bingolotto, ingen vill erkänna att dom spelar bingolotto, men uppenbarligen gör folk det ändå....
Jag gör det, spelar bingo alltså ;)

Och ni som tänker kasta skit på mej för detta inlägg, var söta och kommentera med era namn ;)

Nyckelpigan ;)
Trevlig torsdag...

Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Alltså, bloggen din är bra men jag är supernyfiken på stallet som du aldrig nämner :)
    Vad ingår när man hyr box, vem släpper ut och in etc etc. Kan du inte lägga ut lite foton så man får se hur där ser ut.
    Mvh Sprickfärdig

    SvaraRadera
  2. Tänker definitivt inte kasta skit på dej som är så klok!
    Intressant läsning och som sagt kloka ord :)
    Ska bli också bli väldigt intressant att få läsa din bok när den är klar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dig.
    Du har en sund inställning och kan faktiskt se saker utifrån andra håll.
    Jag håller fullständigt med dig att något är fel när sd är 3:e största partiet. Men de stora drevet som gick i går gynnar förmodligen sd mer än några andra.

    Förövrigt tycker jag att du ska slå dig in på den politiskabanan. Du har redan förändrat mycket i kommunen (Nattis) och detta utan partihörighet.
    Tron är stor att du skulle kunna göra stora förändringar.
    Fullt stöd från mig.

    /Johanna N

    SvaraRadera