fredag 19 april 2013

Blommor....



Vi bakade med den nya fina leran, vissa små lerklumpar hade torkat och låg utspridda på bordet Mollie gjorde rent hon slängde helt enkelt ner dom på golvet. Jag frågade.
-Vad gör du, vem ska plocka upp dom.
Svar kom, jag städar och mamma kan plocka upp dom.
Hade hon inte varit så sockersöt hade jag fått tuppjuk på henne.

Vi hade en lugn morgon i ett gråmulet Jockarp, väldiga växlingar i vädret tycker jag. Småbyxor ena dagen och gensaren på den andra. Vi tog oss iallafall ut en sväng och cyklade, först ner till soptunnan sen en sväng och kikade på vad Mollies morbror pysslade med. Vi satte fyr i pannan och vi matade katterna. Sen var det skalbaggetime.

Vi tog en torgarunda, det händer alltid något nytt i stan, någon butik som öppnat och någon annan som slagit igen. Hej småstad.
Vi hörde sirenerna vilka verkar komma från ambulansen som fick rycka ut för att en person hamnat i vattnet i hamnen. Jag ogillar lätena från utryckningsfordon jag med andra sätter oftast ett likhetstecken med att något ledsamt hänt.

Jag lämnade myset och på vägen hem fick jag ett infall. Blommor, blommor och blommer, visst är det vackert och det är en sån underbar känsla att få glädja någon annan med dom. Jag gjorde det under gårdagen. Samtidigt konstaterade jag att det var en sak jag borde göra oftare. Jag tror minsann jag ska köpa en bukett till mina föräldrar nån dag, det är inte ofta som jag visar dom uppskattning, inte i form av blommor iallafall.

Till bruket för eftermiddagspass, truckkörning första passet och lite annan producering under andra akten. Hysteriskt roligt som vanligt. Jag tror att fler människor skulle må bra av att bara jobba halvtid. (om man har råd alltså) Nu får jag ut det absolut roligaste av allt. Jag har superkul på jobbet och jag har ett toppenliv hemma med myset. Jag hinner liksom med allt utan att stressa. Livet är i symbios på nåt vis :)
Hemma 22,00 och myset var i toppform. Hon sprang och kastade sej i min famn och sen skuttade hon vidare för att visa en lite blomsterbukett hon och mormor plockat. Ljuvligt.

Mysets fina blommor :)

Hopp i säng och sagan om lilla Ingrid som badar lästes högt, när sista bladet var läst sov mitt lilla mys. Helt utslagen.

Jockarp.

2 kommentarer: