onsdag 10 april 2013

Karismatisk....




Gårdagens konferens var givande, vissa människor får man upp ögonen för, dom väcker ett intresse, jag gillar när det sker. Det händer inte så ofta längre, men i går skedde det alltså.



När det händer saker som man inte tro ska ske så tänds det en gnista i mej.
Jag fick en förfrågan på Facebook av en person som jag såg som mycket intressant. Fb för mej är ett ställe där det handlar om att ha kontakt med människor som finns nära, men även ytliga bekanta eller nya bekantskaper.
Jag känner inte längre något behov av att sålla bland min "vänner" Jag rensar alltså aldrig på min vänlista. Det är inte viktigt.
Men jag fick alltså en förfrågan från en person som var väldigt långt i från mej som jag möjligen kunde tro.
Förfrågan kom från min ex fru fars sambo. I min värld spelar det inte så stor roll, är någon nyfiken på mej så ska jag göra allt för att nyfikenheten ska stillas.
Men visst var jag frågande.
Efter att jag bekräftat hennes fråga fick jag ett mail där jag mellan raderna förstod att hon inte levde med ex fruns far längre, jag kan ha missförstått men jag tvivlar på det. Hon sa sej kunna tänka sej att skriva en bok. Givetvis blev jag nyfiken.
Vad hade hänt? Så ett mail skrevs.
Hur svaret blir får framtiden utvisa.

Tillbaka till konferensen, det är avtalstider, löneförhandlingar med mera. Detta var saker som vi under gårdagen dryftade, intressant så klart. Lite grupparbete som även det var mycket givande, hjärnstormningen var i full gång. Kul.

Jag hämtade mitt lilla mys på vägen hem, hon hade haft en fin dag på skalbaggen, när jag kom satt hon och en liten kille uppkrupen i frökens famn och läste en bok. Jag älskar att se henne så tillfreds. Jag älskar klart hennes armar runt min nacke ännu mer när hon kastar sej i min famn när jag ger mej tillkänna.
När hon säger mamma så smälter jag.
Inget annat betyder då något och jag njuter av den känslan.

Vi hann inte mer än ut ur bilen förrän hon hoppade på sin cykel och sen bar det iväg, hon är verkligen lycklig när hon trampar vägen fram. Målet var kusinernas place, vi blev bjudna på middag och myset åt med god aptit. Det är tufft att cykla ;)

Jag fick här om dagen höra att jag var karismatisk, detta ord har nu följt med mej sen dess. Jag har funderat på vad det verkligen betyder och om jag är det.
Kvällsaktiviteten i form av googling av detta ord.
Betydelsen är "Personlig utstrålning" (Charm) Okej jag gillar att vara karismatisk. Det är ett fint ord.


Mollie campade i sin säng, kvällsmacka intogs under täcket i spjälisen.
Hepp det var den dagen det.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar