söndag 7 april 2013

Gillar :)



Veckohandlingen utfördes 08,00 på ICA jag dundergillar att butiken öppnat klockan sju och har öppet till till 22. Vi är flexibla i vår kommun. Återigen träffade jag på människor som undrade om loppet och vad som hänt med mej medans jag gjorde dessa utmaningar.
Jag har blivit äldre och jag vill ha roligt svarade jag ;)

Dags för nya skor, ja inte på mej då men på hästen, en verkning och en skoning i ett rått och kyligt stall. Jag kom på att jag ogillar den biten skarpt med hästar, det är det absolut tråkigaste som finns att ha hovslagaren, ja veterinären är kanske snäppet värre då. Men hua vad trist det är.
Mollie flög runt på sin trehjuling och hästarna var måttligt roade av just den biten. Men dom får vänja sej, myset är aktivt och den biten gillar jag skarpt.
Tänk om man fått en dotter som satt i ett hörn och förblev sittandes där. Jag tror jag skulle blivit tokig.



Vi lurade middag ihop, för mej väntade ett tolvtimmars pass på bruket så lite vila kunde vara på sin plats, två timmar slog vi till med. Härligt.
Efter den härliga vilan hoppade vi på cykeln och cyklade byn runt. Det gick kanon och Mollie fick upp en grym fart på vägen hem, jag hann knappt ifatt. Cykelhjälm lär i framtiden få bli en vana för lilla fröken rallyKalle :)
Vi träffade på lite bybor och vädret var ett populärt samtalsämne, alla har längtat till denna kommande ljuvliga tid vi har framför oss.
Innan hemfärd i raketfart tog vi en fika på altanen hos kusinerna, det var lite småkyligt men det åts med god aptit så värmen hölls uppe. Lite studs på mattan är ju ett måste. och även lite bus och målning i lekstugan hör till. Mollie njuter när hon blir omhändertagen av sina kusiner. Hon har det allt bra. Och det ska hon ju ha :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar