tisdag 15 december 2015

Lyckliga fötter....



Jag stod för dagislämning av trissen, det var inga problem förutom att det tog tid. Det var halt och alla skulle kramas tusen gånger innan jag fick lämna, förvisso trevligt men som sagt det tar tid.
Jag hasade in på bruket efter sju och kaffet smakade underbart.
En snabb kopp sen var det dags att ta tag i dagen. Mycket hade hänt eller inte hänt under helgen, vissa problem med en bommad tidsplan som följd, trisst.

Efter middag hade vi en städtimme då la alla sina jobb till sidan en stund och greppade sopborsten och sopsäck. Det gör nytta, allt är inte skinande rent men det är ordning vilket är viktigt för att säkerställa säkerheten på plats.

Jag lämnade bruket i tid och for till dagis, myset var ute och alldeles rosenröd om sina små kinder. Hon kom springandes mot mej, lyckan var total.
Vi tog en sväng inom mekonomen, jag behövde ett nytt oljefilter till bilen och myset tyckte att vi behövde något gott att lukta på. Hon valde en lite nallebjörn med sugpropp. Den sattes upp på rutan men gott de luktade den absolut inte, inte enligt mitt luktsinne i alla fall.

Vi lagade lite tacosoppa när vi kom hem till byn och åt den gemensamt. Det var rofyllt att det bara var jag och myset till middagsbordet, lite mysigt sådär :)
Ett parti yatzy efter maten där jag fick storstryk, inte ok.

Mysets kusin behövde lift till stan och till sin handbollsträning, jag fick bli chauffören vilket jag gillade skarpt.
Vi pratade om hans dag i skolan och hur tufft klimatet i dagens skola faktiskt är, lite orolig blir jag när jag lyssnar på honom när han berättar.
Framme vid idrottsplatsen kom han fram till mej i framsätet och kramade mej och pussade mej på kinden. Vilken kille säger jag bara. En tolvåring som pussar och kramar sin gamla faster. Helt underbart.

Myset roade sej under kvällen med att titta på Happy feet, det verkade vara en livad film om än lite hemsk. Men så är jag rätt känslig me.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar