söndag 13 december 2015

Ved,lussebulle och julbord...



En underbar dag började med en långpromenad på berget med kamphundarna, jag gick innan det ljusnat och regnet öste ner. Det gjorde mig inget.
Hundarna var nöjda och så även jag, jag kände mej pigg och hostan uteblev.

Resten av dagen innehöll ved. Jag fyllde upp stora delar av källaren. Myset och lilla mini var med en stund men efter att ett finger kom i kläm mellan vedträden så blev jag ensam med mitt arbete.
Myset och fröken flickvän tog tag i lussebullsbaket. Det var en god ide och även jag drog nytta av det. Det doftade underbart när jag gick förbi med min vedkärra.
Myset kom utspringandes och informerade mej om att bullarna var klar för provsmak. Jag släppte allt för att ta en behövlig kaffepaus.




Vi hann med att måla och pyssla lite, det är viktigt för Mollie, det ett beroende och det måste stillas. Även pärlplattningen kom igång.

Jag lämnade palatset och fröken flickvän fick barnvakta kidsen på kvällen. Jag tog en tur till brukets gym för att känna på formen och hälsan. Jag tog det lugnt och sprang i tio minuter, körde lite magövningar och cyklade i tio minuter. Detta utan att hosta. Det kom senare.

In i duschen och på med skjortan, dags för julbord två. Detta ihop med mitt gamla skift. Det blev en mycket trevlig tillställning med god mat. Jag var väldigt törstig och mitt under julbordet dök hostan åter igen upp. Gaaa, vad trött jag blir.
Det avslutades i rimlig tid vilket var skönt, jag behöver vila så jag friskna på mej helt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar