måndag 26 mars 2018

Hattar på sne.....

Me And My Gang ;)


Vaknade och var förvirrad, vad var klockan, inte för att jag behövde bry mej men jag ville ha koll. Jag fick kolla med fröken ur, jag hittade henne på nätet. Jag funderade klart på om hon fortfarande fanns att ringa och lyssna av. Tiderna har ju förändrats.

Det kom en helt naken liten tjej och kröp ner till mej i sängen och dessa stunder är värt så mycket. Hon la sej tätt mot mitt ansikte och sa att hon ville nosas. Våra näsor gnuggades emot varandra och vi log. Hon började messa med mormor och jag lämnade henne där tränandes med skrift och läs. Pannan väntade mej.

En lugn morgon, en skön morgon, helt utan stress och press.
Vi skulle på äventyr så när vi var redo hoppade vi in i bilden och så var vi på rull igen. Inom ett köpcenter för lite tuschpennor shopping och även en bukett blommor. Jag kände ett stort behov av just det, att ge bort en bukett fina blommor. Ibland är det så.

Dejt ja, just det var ju så det var. Och en fantastik sådan. mat, kaffe, pyssel, stoj och stim. Mollie gick bananas bland rekvisiterna och det hade en tendens till att balla ut fullständigt. Kameran åkte fram och Mollie ställde glatt upp. Så underljuvligt att se henne så full av bus och liv, det ihop med en människa som är helt ny i hennes värld.
Efter busandet fortsatte dejten på tropikariet, superfint och spännande och har man då även som vi möjlighet att röra sej backstage så blir det hela än mer intressant. Mollie fick vara med och mata fisk och haj. Coolt. Det var spännande att höra från marinbiologen om livet i akvariet om varför det var si eller så. Det är så lite jag vet, ändå tycket jag att jag vet en hel del :)
Vi strosade runt i ett par timmar, bland fågel, fisk och mittemellan, oh ja mittemellan fanns apor, eller lemurer, otroligt men jag hade en på min axel, häftig känsla. Mollie blev även hon erbjuden en lemur till sin axel men hon tackade för dagen nej. Hon har respekt för djuren och det är en fin egenskap det.

Vi lämnade Topikareiet och även vår dejt. Det avslutades med en stor varm kram och löfte om ett snart återhörande ;)
Myset och jag drog hem och väl hemma väntade bingen.
När vi låg där och småpratade så blarrade hon om dagen om att hon haft det bra, att hon uppskattade att komma hem och direkt lägga sej, det var lite mysigt. Att jag pillade henne i håret och kliade henne på ryggen. JA hon var verkligen nöjd och hon var verkligen tillfreds och så enormt trygg.
Jag kände ett lugn inom mej när jag pussade henne lätt på kinden innan jag lämnade hennes rum.

En dag som åker ner i braigalådan med en smäll.

Dom där två ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar