söndag 11 mars 2018

Pyjamas party episod 2...

Någon form av kaos ;)


Vi hade fixat till Mollies pyjamasparty redan dagen innan och hon ville så gärna sova på madrassen på golvet. Helt okej för mej. När hon vaknade på morgonen och ropade på mej så kröp även jag ner under täcket på madrassen på golvet. Jag och en hög med gosedjur.
Så himla mysigt.
Vi åt en gemensam frukost och Mollie hängde vid tv en stund, jag tog på mej blåbyxorna och gick ut för att köra ved. Det var en underljuvlig dag, helt snöfritt nere på låglandet, värre var det på berget vilket jag fick erfara. Jag tog en löptur i halvmaraton längden. Det var flera centimeter snö på vissa ställen och på andra ställen hade tjälen släppt. Ja det var tungsprungit. Men dagen fortsatte att leverera vårkänslor så humöret var på topp.

Hem och upphämtning av mitt mys. Hon var i fin form inför eftermiddagen/kvällen och nattens begivenheter. Hon är fantastisk när hon är så förväntansfull, det riktigt kryper och pirrar i hela hennes lilla kropp. Jag älskar att se det.

Middag med ett toppengäng ;)


Barnen började ramla in och alla var förväntansfull och lite pirriga. Vi dansade, lekte lekar. Jag lagade en superdelikat middag till dom i form av strips och nuggets ;) Att sitta till bords med ett gäng 7-8 åringar är verkligen en upplevelse. Supermysigt att lyssna på dom och hur dom löser sina konversationer, med vem som ska prata och vem som ska vara tyst.
Jag dukade av och dom gick in på mysets rum. Jag satte mej i soffan efter att jag röjt upp efter middagen och återigen lyssnade jag på deras lek och samtal. Det var fina glada små barn.
En tjej kom ut till mej och berättade att det var första gången hon skulle sova över hos en kompis och hon var lite nervös över det.
Jag pratade lite med henne och vi pratade om att det är ju en första gång för allt och att nästa gång så är det ju andra gången du sover över hos någon kompis osv. Hon hoppade glatt in till dom andra så ja där var det liksom utagerat. Underbara.

En smäll av sockret från godiset kom ju och dom höll på att välta hela huset. Jag lät dom hållas en stund, men när det började bli lite väl livat fick jag avbryta, jag ville inte ha någon skada.
Vi gjorde oss redo för natten, jag borstade tänderna ihop med fyra små filurer och bara det var en upplevelse.
Sen väntade samtal till föräldrarna för att säga godnatt. Det blev lite känsligt och så klart slår ju längtan till lite extra när man hör mammas röst.
In i Campen, och en lite film, men någon klagade över att hon inte kunde somna när filmen var igång, vi bytte taktik. Sagostund. Att ligga tätt ihop och läsa saga för fyra små sagolyssnare det slår det mesta det, deras små kroppar slappnade av mer och mer och andningen blev lugnare, 2/4 slog ihop sina små under den stunden.
Lite oro i lägret så jag la mej närmare dom små som var oroliga, lugnet la sej och klockan 24 var minsann alla ner för räkning. En sen afton alltså, men en väldigt fin.

Mysigaste...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar