fredag 30 mars 2018

Påskhare....

Mitt <3


Hoppsan, jag hade glömt att ställa klockan, alltså ljöd det ingen signal, jag glodde på uret och såg att hon var över sju. Attan vi hade försovit oss i sju minuter. Schemat brukar vara späckat under morgon. Men gemensamt fixade vi det, vi hann till taxin stod på gårdsplanen.
För dagen kläddes min dotter i sin kanindräkt och hon var söt som socker, jag bara log åt henne.

En promenad på berget med kamphundarna följde, det var full storm, lagom kul alltså. Detta blåsande fortsatte hela dagen och inte heller under torsdagsdygnet kunde jag hitta motivation till att ge mej ut på ett långpass. Men den som spar hon har ;)

I vedsvängen igen. Jag är helt öm i fingertopparna av allt asade på säckarna, men plikten framför allt. Löften ska hållas, vi är noga med det i vår familj.

Jag tror aldrig att jag ändrat planer så mycket som jag gjort denna påsken, men nu är vi iallafall på banan. Nu har vi klubbat vår påsk.
Så vi bokade hotell för bara myset och mej. Jag vet att hon älskar att bo på hotell så hon var verkligen inte svårflörtat. Följsam liten dam jag bor med just nu.

Vi lagade middag och när alla plattorna var på på min racer spis så stannade den plötslig, morr. Ner bland propparna för felsökning. Inga bekymmer där, jag fortsatte att rotorsaksanalysera det inträffade och hittade givetvis problemet, den som söker ska finna och så skeddes alltså. Problemet var huvudsäkringarna. Undantaget matas just nu med elpatroner och antagligen var de detta som överbelastade hela systemet. Det behövas säkras upp i det Månsagårdska palatset verkar det som. Maten blev i alla fall klar och det smakade himmelskt. Vi är grymma när vi sätter den sidan till :)

Nattningen blev en långdragen historia, men när hon väl somnade lågs det hullerombuller ;)

Njaha och idag är det Långfredag. Så vi får väl skänka Jesus en tanke, han gick ju ändå golgatan fram och hängde på korset för våra synder. Tack för det.

De där två :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar