måndag 8 juni 2020

Helg....

Mycket häst och hund i livet nu.....


Vi var på besök i skolan och där fick jag ta del av Mollies skolår. Jag fick även se hennes nationella prov. Vilket självklart gjorde mej väldigt stolt. Godkänt så det small om det.
Jag fick se hennes arbete om stenålder, religionerna, dinosaurier och inte minst arbetet om kroppen. Väldigt spännande.

Helgen började fint med att fröken särbo kom. Det kom även en vän till henne och Mollie körde hela välkomstceremonin. Att från husesyn till en överraskning vid sänggång.

Vi hade lite snickeriarbete under dagarna vilket var roligt och intressant. Att göra saker med andra människor är alltid spännande. Hur funkar teamet liksom. I vårt fall funkade det fint.

Vi brassade väldigt fina och goda middagar. Ett intresse som bara blir mer och mer intressant. Det finns verkligen så mycket god mat.
Efterrätter givetvis. Det är en självklarhet i det Månsagårdska palatset. Det piffar liksom till det hela.

Kennet fick besök han med, första mötet var det skräck. Han har aldrig sett en svart hund så det blev tufft ;)
Han smälte en aning under helgen och leken blev vildare dom emellan.

Mollie och jag tog en tur till stan, hon på cykel och jag med mina löparskor.
Vi gjorde ett stopp på glassbåten där hon välte i sej en stor glass med topping på.

En väldigt fin helg är till ända och nån form av vardag ska till att få fart. Vi får väl se hur det gå med det.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar