onsdag 10 juni 2020

Sjöutsikt.....



En toktidig morgon som innefattade jobb och möten. Så höll dagen på fram till 14:00 då kom jag hem till min kära by och till en hund och ett par tjejer. Mollie hade en kompis med sej hem och givetvis lekte dom med Kennet.

Jag hoppade i löparskorna och begav mej ut på en mil på berget.
Mormor lovade att gå ner och kolla till kidsen så allt var okej med dom.
När jag kom hem åt dom jordgubbar och Mollie hade även styrt upp lite bitar vattenmelon.

Jag började brassa lite käk till dom för att bottna magarna. 
Efter maten drog vi iväg över berget och till en sjö. Där spenderade vi ett par timmar i högsommarvärme. Fantastiskt mysigt att sitta i en brassestol med Kennet och se ut över sjön som bjöd på små små vågor för dagen. Enligt en annan badgäst var det 19-20 grader i vattnet och faktiskt kändes det skönt.

Från sjön och hemleverans av kompis. Vidare mot ICA för inköp av en present till Mollies taxichaffis. Idag åker hon sin sist resa för detta läsåret och det är viktigt att visa tacksamhet till dom människor som finns i vår närhet.

Hem från affären och ännu en bit mat slank ner. En lite promenad med vår lille grabb, Mollie tog cykeln i stället. Hon har blivit en aning besatt av att cykla, men det ser jag som något positivt.
En kopp kaffe och en uppfräschande dusch sen var det minsann afton i palatset.
Ännu en lång och aktiv dag var till ända.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar