söndag 14 juni 2020

Hund på kroken....





Vi lättade från byn och körde västerut, till ett ställe som heter Öinge.
Vi möttes upp av fröken särbo vid en vacker liten sjö. Där skulle vi spendera ett par dagar och en natt.
Vi började med kaffe och efter det grillade vi lite korv till lunch.

Vi fiskade och badade en stund sen parkerade vi oss på bryggan. Där låg vi och pratade och filosoferade. Det var verkligen rofyllt.
Mollie träffade en tjej i sin egen ålder och dom lekte hej vilt i vattnet.
Kennet chillade med oss.

På kvällen lagade vi middag över öppen eld, jag tror aldrig jag ätit någon godare mat en just den som vi lagar över elden. Lök, potatis, svamp, bacon och korv. Lite i mat på det gör det hela till värsta nobelmiddagen. Vilka smaker.




Fröken särbo höll på att koka kaffe till oss och jag stod med Kennet vid Van:en och pratade med Mollie som låg inne i sängen.
Rätt som det var flyger Kennet iväg och skriker rakt ut.
Jag fattar direkt att han fått tag på fiskekroken och nu satt den stadigt fast i munnen på honom.
Helvete..... In i bilen med er löd ordern.
Fröken särbo fick ta Kennet i famnen och försöka hålla honom lugn, Mollie satt där bak och var bedrövad och jag stampade på BMW:en allt var tyget tålde.
Som tur var hade jag sett en skylt med texten Veterinär inte långt från sjön, dit hade jag siktet inställt.
Vad som var ännu mer tur var att veterinären precis kommit hem från affären och var redo för att hjälpa oss.

Kennet fick lugnande och efter en stunds pillande med en avbitartång så lyckades vi få ut kroken. Kennet väcktes och han var lite förvirrade dom näst följande timmarna.
När vi kom tillbaka till sjön satt vi i solnedgången och drack alkoholfri öl och åt popcorn som jag poppat över öppen eld. Det där lugnet var verkligen behövligt just då.

Ja usch vilken pärs, men allt gick bra och morgonen efter var han samma lilla Kennet igen.
Efter lunch körde vi hemåt igen mot byn och natten väntade arbete för mej. Verkligen ett svängigt liv just nu, men det är ett mycket bra liv :)




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar