lördag 14 april 2012

Full rulle...

Majsan hade varit ett mer passande namn, hysteriska mängde majs äts i borgen.


Det var minsann annat än dripp dropp, dripp dropp, regnet stod som spö i backen med jämna mellanrum under gårdagen, tråkigt.
Jag aktiverade mej återigen med högtrycksprutan, hälften gjort i de nya stallet, bra jobbat må jag säga.
Vidare plockade dess sten i hagarna, nu har knappt hästarna kunnat rulla sej om dom velat, men det har vi alltså nu rådit bot på, slätt och fint, men ack så lerigt, ja ja man kan ju inte få allt :)

Mellan regnskurarna, hörtryckandet och stenplockandet så var vi inne i stan en sväng, vi behövde lite mat.
Vi träffade på en massa känningar, det är trevlig att snacka lite över frukt hyllorna eller vid pasta hyllan.
Eftersom myset är en sån extremt duktig kundvagnsförare så tog vi en barnkundvagn, hon susade runt i affären vissa små problem att vänta så jag hann lägga ner varorna hade hon, men så klart var hon stolt som tusan när hon knuffade på vagnen och givetvis otroligt söt :)

Rackartyg på G...


Vi gick in på pressbyrån och inget ställe i vår stad finns en tråkigare och krängdare kassör, fan jag blir sur bara jag ser människan, hemsk jag vet.
Men det är alltid något som är sååå jobbigt för honom när man kommer, fan vill dom sälja något eller inte?
Denna gången hade jag tre tippskuponger som satt ihop med en klammer, åhh putsades det på andra sidan kassa, vad är det frågade jag med check röst.
- så sitter det sånna på också, tänk om dom kommit ner i maskinen, då hade den gått sönder, aha och hur f-n skulle det gå till då, när man tar lapparna i handen så märker man väl om det är fler än en som ska kollas, vidare måste man ju vara helt blind om man då inte skulle uppfatta att dom satt i hop.
Helt klart fel människa på fel plats.
Jag morrade lite när jag gick därifrån och kunde inte låta bli att sakna kepstjejen som alltid är så trevlig.
Usch vad det retar mej att en människa som ska har som jobb att vara trevlig kan sabba delar av min dag med sitt sura beteende. Det är inte okej, Nej skärpning på pressbyrån i Sölvesborg.
Och kanske skärpning på mej med, varför sa jag inget?
Ja jag hade ju kunnat säga något om hans attityd eller bara sagt något gulligt och sett om han kunnat tina upp några grader, nej i stället gick jag tjurande ut därifrån. Inte okej det heller.

Mollie ja, hon somnade i traktorn när vi plockade sten, hon är allt trygg den tjejen. Resultatet av det blev att jag fick en lugn kväll, jag passade på att röja i källaren och en vän kom förbi med en liten häst som vi skulle testa lite roliga trick med, de gick sådär, rädd för allt och inget, jobbigt med flyktdjur.

När jag gick in för dagen var klockan över nio, men jag var badsugen så i plurret bar det.
En fråga, är man väldigt smutsig om man måste fila bort skiten på fötterna?
-Ja det är man va.
De är nu gjort i allafall jag är len som en liten barnstjärt.
Ren från topp till tå, det är man inte bortskämd med ;)

Jag fick en adressförfrågning efter badet och det slutade inte med det, bells gamla uppfinning gav oss möjligheten till skrattanfall så tårarna sprutade.
Just i det läget kom jag på mej själv med att tänka tanken, jag behöver ingen annan människa att dela mitt liv med, jag har min lilla solstråle och jag har vänner som får mej att må så snuskigt bra.

Så gick tankarna då, jag kommer snart på andra, för så brukar det bli.
Men känslan av att må så grymt bra och ha så roligt i livet det är ännu en skön känsla som jag värdesätter högt och vill känna mer av.
Ja gårdagen var helt klart en bra dag.

I väntan på en egen ponny får väl pricken duga :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar