måndag 16 april 2012

Multitaskande mamman...

Lagom fundersam...


Mer pride till folket, ja i allafall mer pride till mej.
Det är på tok för lite gay i mitt liv just nu.
De handlar mest om restaureringar, skitjobb och måsten, förvisso lite annorlunda mot mitt annat innan så stillsamma mammaliv ;)

Pridebiljetten är ju införskaffad, men de är ju så länge till.
Jag saknar regnbågarna, transorna, bögarna av alla dess slag, jag saknar flatorna, feministerna, sadomasokisterna, björnarna, jag saknar nog alla de udda grupperna. Jag saknar alla vackra kvinnor, vännerna, mötena.
Ja jag saknar priden.
Jag kan se oss framför mej, jag och myset sida vid sida i parken, lyckliga, nyfikna och starka.
Ja det är väl bara till att försöka härda ut och se fram emot de bästa pridandet ever.

Nu kan damen starta själv, bra eller dåligt?

Tills dess så går livet vidare och de fylls med diverse saker.
Igår var vi till exempel runt och agerade lapplisor myset och jag.
Vi måste ju marknadsföra valborgsfirandet för föreningen Levande Landsbygds räkning. Så vi lappade anslagstavlorna i stan, olika träd och vi delade ut till vänligt sinnade vänner som skulle ombesörja så lappar sattes upp på dagis.
Vi var runt i affärer, idrottsplatser, ridskolor och i byarna.
Vi träffade massvis med trevliga människor som vi stannade och växlade några ord med, vissa kände jag och vissa var för mej förut främlingar. (Men inte nu längre)
Alla blev nyfikna och intresserade av evenemanget och det är ju det som är meningen.
Ja vi jobbade på bra.
Jag kom väldigt snart till insikt att jag aldrig skulle kunna vara lantbrevbärare, hehe jidrande en timme här och en timme där, inte en människa hade fått sin post innan kvällsmaten.


Ett uppdrag som skulle ta oss till Bräkne-hoby till deras ridanlägning påbörjades, halvvägs fick jag informationen om att allt avblåstes, bilen vändes då hemåt och det sista spolandet ombesörjdes.
Bil och motorcykel tvättades och projekt målning som förmodligen kommer att bli en långdragen följetong här i det Jockarpska palatset återupptogs.
Som jag brukar säga, det är mycket på spisen.

Lite bullpaus finns de tid till :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar