onsdag 22 maj 2013

Allsång? Näää....





Oj vilken intressant föreläsning jag hade möjlighet att delta i under gårdagen. Jag ser ju vilken tur jag har i livet.
En man vars namn är Anders Lundin gästade oss skyddsombud och chefer på bruket. Anders är pedagog, elittränare i handboll, förbundskapten och certifierad kommunikolog (expert på förändringarbete)
Egentligen var det inget nytt utan när han pratade så kändes det som han pratade om mitt liv, mina tankar och mina funderingar. Mycket stämde in på den resa jag gjort och den insikt jag kommit till.
Jag hade den stora äran att ha Anders som bordkavaljer under lunchen och efter vårt samtal där sa han.
-Grattis Leonora. Grattis till att du redan som 36-åring kommit så långt i livet, i dina tankar och som människa.
Jag förstod vad han sa och jag kände att vi konektade direkt. Mina snurriga tankar och funderingar var inte snurriga i sällskap med Anders. Jag tror att vi hade kunnat utbyta tankar bra mycket längre än vi nu hade möjlighet till.
Jag behöver väl knappast skriva att jag älskar möten likt detta.

Hämtning av mys och vidare mot bibblan, våra vänner var på plats och tjejerna var glada över att ses jag även vi mammor så klart :)
Myset pusslade sin vana trogen och en hel hög med nya böcker lånades. Vi tog sen en fika på café och alla var nöjda.
Ut på torget och bus kring Ask och Embla. Mollie hittade en barbapapa i väskan och den slängdes i fontänen, det gick bra dom första gångerna men sen flög den i väg på tok för långt för mina korta små armar.
Jag hejdade en kille med en innebandy klubba, han hjälpte oss sen och jag tog lärdom av vad som skett.
Inga barbapapor i fontänen.
Barnen busade tills leken gick över i gnäll, då var det dags att styra hem till byn, vi tog en sväng inom morfars hus och han bjöd myset på korv och barnprogramstittning.

Och efter ett par dagar med alldeles för sen sänggång så slocknade hon faktiskt redan halv åtta.
Väldigt skönt må jag säga.
Trots att det var en gråmulen dag i går så hade jag tankar på ett gulblommigt rapsfält och doften av liljekonvalj, märklig kombo :)
Men underbar och Lättlevt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar