onsdag 29 maj 2013

Fulspel....

Nu är hon lite större och med annan färg :)


Ponnytämjaren kom och vi red en sväng, efter det var det lastning i lastbil som gällde, jag var skeptisk till att det skulle gå bra.
Det gick hur bra som helst, lilla fröken ponny spatserade upp på direkten. Hon höll förvisso på att banka sej igenom golvet på den korta resan och svetten öste av henne, men hon såg ändå ganska tillfreds ut.
Nu väntar hårdträning för henne och vi kan stoltsera med ännu en gammal dam på palatsets ägor. Nu finns det en vacker dam på 20 och en på 22 år. Det blir bra detta.

Revisor besöket gick hyffsat, det hade kunnat vara lite roligare men jag vet av erfarenhet att det kan vara mycket o-roligare också, det retar mej dock något att min bror gled igenom syningen på ett bananskal och jag själv fastnade till lite.
Banken däremot var ett trevligt besök, jag fick mitt giro och avgiften förhandlades bort de närmaste åren. Jag är en god kund och det ska premieras, just så :)
Jag kände mej minsann lite extra vuxen när jag spatserade ut ur banken. Jag är stor nu.

Storkok vad det gällde köttfärsås, nu har jag matlådor ett bra tag framöver. Okej visst är väl även det vuxet.
På tal om det här med vuxet, jag fick ju krasst konstatera att när jag var en buse så var jag intressant och spännande, jag hade ju en tjej på den tiden. När jag sen blev vuxen på riktigt, då när jag tog tag i saker och förändrade mina något sämre sidor, då blev jag ointressant och dumpad. Ja, det var kanske inte riktigt så men ibland känns det så.
Att när man tar ansvar och beter sej som folk borde göra då blir man liksom straffad. Jag gillar det inte.
Likadant är det ju på dejtfronten, när man öppet och ärligt berättar vad man känner och när man lever upp till det. Då straffas man, jag vill inte spela något fulspel eller spel överhuvudtaget. Jag vägra att spela spelet intehöraavsejpåtredagar och se vad som händer. Jag vägrar att anpassa mej till dom vansinniga barnsliga spelreglerna.
Vill jag någon något så hör jag av mej. Jag väntar inte. BTW Vem F-n har satt dom reglerna och varför är folk så korkade så dom ställer upp?  Bara en liten reflektion sådär :)
Jag blev därför mycket förvånad och glad när en dam berättade för mej att hon var sjukt nyfiken på mej och varför visst hon inte, jag kommer givetvis göra allt för att stilla hennes nyfikenhet, sån är jag.

Myset och jag klippte gräset, hon tröttnade förvisso efter en stund och gick in, trodde jag ja. Jag fortsatte att klippa klart, det tog väl fem minuter.
När jag kom in hittade jag Mollies hörselkåpor slängda på golvet men ingen Mollie. Jag for igenom huset som skjuten ur en kanon, men hon fanns där inte. Jag ringde min far och efter ett halvtaskigt försök med att dra en penna med mej om att hon inte heller var där så sa han.
-Hon kom precis.
Jag tror att min pappa förstod att man skämtar inte om ett saknat mys. Klok gubbe :)

Nu blir det sista smörjelsen av Under regnbågen -i skuggan av lagen-

Ibland tänker jag på vintern....
Jockarp.

8 kommentarer:

  1. Du, jag håller med. Antingen är man intresserad eller så är man det inte och oavsett vad bör man vara ärlig med vad man känner. Dejtingregler är bara trams och sånt som kanske osäkra tonåringar ägnar sig åt. De som leker töntiga lekar är varken värd ens tid, eller tankeverksamhet. Försök att inte leta efter kärlek för att du längtar efter någon. Håll istället ögonen öppna för någon som är värd din kärlek. Ja, du fattar säkert skillnaden. Folk som trivs med livet och är nöjda och trygga i sig själva (och inte desperat letar efter någon som kan rädda dem från ensamheten) är i sig attraktiva. Kanske är det en sån brud du ska hålla utkik efter?

    SvaraRadera
  2. :) Tack för tipsen och dina funderingar, alltid roligt att höra hur andra människor ser på mina tankar. I detta läget verkar det som om jag ligger helt rätt i mitt tankesnurr.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera
  3. Det är inte dig det är fel på. Relationsrädda personer har en tendens att fly när man menar allvar, är vuxen och tar ansvar. Du är ju ute efter en seriös relation och vill ha någon att dela livet med som det verkar på dina tankar. Om du fortsätter att vara öppen med vad du vill lär du hitta någon som vill samma sak. Att du är en nyfiken tjej som är helt orädd inför folk är ju inte precis någon nackdel. Så sörj inte räddhararna utan fortsätt att köra ditt race. Det är så man gör livet rikt och spännande. Ha de!

    SvaraRadera
  4. I mina neråt dagar känns det som om hela jorden befolkas av räddharar, vilket då följden blir att jag blir ensam.
    I mina uppåtdagar tänker jag precis som du beskriver.
    Tack för din kommentar, jag behöver den ;)

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera
  5. Du är aldrig ensam. Du har Molly, din familj nära och dina vänner. Alla människor känner sig ensamma och små ibland. När det gäller kärlek är det bättre att ha en person i sitt liv för att man vill ha just den människan nära, inte för att bara ha någon. Nöj dig aldrig med mindre än en stark, självständig, mogen tjej som vill vara med dig och älskar dig för den du är. Allt där emellan är bara tidsfördriv. Hon finns därute och ni kommer förr eller senare att hitta varandra :). Ha tålamod. Fortsätt att leva och njuta av livet! /den anonyma

    SvaraRadera
  6. Så sant så sant ;)
    Varför väljer du att vara anonym? Nyfiken.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera
  7. Jag är en försiktig person med en stor integritet. Det är sån jag är, helt enkelt. Det innebär dock inte att jag är en fegis, någon som inte står för vad jag säger eller för hur jag lever mitt liv. Även om jag inte skulle ha något problem med att avslöja vem jag är för dig så är det många människor som läser din blogg. Nätet är vad det är. Syftet med mina kommentarer var helt enkelt att bara ge dig några uppmuntrande ord på vägen utifrån vad du skriver i det offentliga rummet :). Hoppas att det är okej!

    SvaraRadera
  8. Det är helt okej så länge det är vänligt menat och det är det ju ;)
    Men visst är jag nyfiken, sån är jag, men jag förstår dej.
    Hoppas allt är fint med dej iaf ;)

    vänligen nyfikne Leonora

    SvaraRadera