söndag 9 juni 2013

Jobb och färgfunderingar....



Jag och en vän pratade om färger häromdagen. Jag väckte tanken och funderingar kring hur det hade sett ut om allt det gröna i naturen inte vore grönt. Det hade varit konstigt om allt vore rosa, eller gult. Ja, först gick tankarna så men hade det varit så att löven på träden alltid varit rosa så hade man ju knappast tyckt att det vore märkligt, eller?
Då hade ju det varit det normala.
När jag funderat över detta lite tyckte jag att det var märkligt att jag överhuvudtaget kunde tänka en sån tanke, till vilken mening liksom? Varför kommer vissa funderingar och tankar och virrar till mitt huvud, tankar och funderingar som tycks helt meningslösa. Är dom det eller? Finns det en mening med allt tro, ja, jag är ju numera villig att tro att så är fallet. Nyfikenheten är stor till vad som är meningen med denna fundering dock ;)

Jobb, jobb och jobb. Jag är inte van vid heltidsarbete det är en sak som är säker. Att gå upp tidigt jobba 12 timmar sen hem och ta hand om ett litet trött mys som varit på dagis stora delar av dagen, det är tufft. Myset hade haft det bra men hon hade inte sovit på hela dagen, detta gjorde det lite gnälligt. Jag brydde mej inte för hon var så saknad så saknad. Jag var så glad av att se henne så det spelade ingen roll om hon var en butterfia.
Jag var hemma från jobbet 18,00 och 19,10 sov min dotter efter högläsning i en pytteliten bok. Vi är trötta både lilla fröken och jag, men semestern är på ingång så det är bara att hålla ut.

Det här med klänning har myset snöat in på alldeles. Hon har några stycken men några är från förra säsongen där av i minsta laget.
En investering till garderoben är helt klart nödvändig känner jag då jag nu varje kväll måste tvätta hennes ny införskaffade sommarklänning.
Men innan det blir tid till shopping så tar vi en hel söndag på bruket.


Min fina arbetsplats ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar