söndag 8 september 2013

Bus i borgen...




Mot stan med två blonda flickor. Lekplatsen var målet. Vi var helt ensamma så gungorna intogs. Jag gungade vartannat gung på den ena gungan och vartannat på den andra, jämställt och jämnlikt.
Det kom en kvinna med sitt barnbarn och dom gungade dom med, efter en stund sa hon.
-Leonora visst?
-Japp sa jag, vi tog i hand och hon presenterade sej och sen började en dialog om byarna vi bodde i och om min bok. Mycket trevligt.
Avhoppning från gungorna och lite annat bus sen bar det av mot bibblan, det var ett måste med tanke på att tiden höll på att rinna iväg för oss men datumen.
En snabb vända och nya böcker lånades i en hast. Inget mys i kuddhörnan alltså :(

Vi tog en tur in till bokaffären för att stämma av efter boksläppet och hur det såg ut på försäljningsfronten. Det så fin fint ut vilket var kul.
Jag köpte faktiskt med mej en bok hem för ett litet kommande projekt jag har i veckan.

Pannkakslunch för små och kaffe på altanen för stora.
Barnen stod för ett och annat psykbryt under dagen med som vanligt när man summera dagen så har det varit betydligt mer sol än regn och väl är väl det.

Fiskbilen kom förbi en snabbis och levererade för dagen torsk. Den ser jag framemot att den ligger på min tallrik en dag och simmar runt i en smakfull sås.

Hela familjen samlades för och middag och det blev altanhäng med allt vad det innebär. (Flugor)
Kusinerna busade med dom små så taket på borgen höll på att flyga bort. Det var barnskratt och givetvis en och annan tår.
Äppelkakan intogs inomhus efter att solen slutat värma och smygit sej ner bakom berget.
Det var en fin dag och kväll som avslutades på rygg i sängen med trevliga och intressanta samtal.


Idag blir det förmodligen en sväng på skördemarknaden ;)

Jockarp,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar