söndag 15 september 2013

Underbara lördag.....

Småbönder ;)



Sådär ja, nu blir det ledigt ett par veckor från ordinarie tjänstgöring på bruket. Precis vad jag behöver känner jag ;)
Nu ska det njutas av sambo, barn och hem.
Och det börjades omgående. Ett mys hämtades hem från dagis 13,00 på lördagsmiddagen, vi drog till affären bums för att införskaffa godsaker för kvällens festligheter. Lördagsgodis till dom små och ostbricka till dom stora.
En sväng inom bolaget för att köpa ett par öl och en flaska rött. Alkoholfritt givetvis.
Sen bar det hem och mot potatisåkern.
Vi lastade flaket på king caben med barn och hackor och drog ner på vesan. Barnen uppskattade potatisplocket väldigt, vilket gladde mej oerhört. Jag hackade och dom plockade upp potatisarna och la dom i en säck. En varsin säck så klart.


Besök av polisen, det är minsann inte alla som gästas en lördag av den yrkesgruppen.
Samtalen varierade mellan det något turbulenta som hänt den sista tiden till barn, häktning och fängelse. Mycket växlande och intressant alltså

Grillen tändes och sommarkänslan var total, allt var helt perfekt.
Utomhuslek för barnen och dom njöt likt vi vuxna av kanske den sista sommardagen.
Barnen i badkaret så grus och damm från potatisåkern kunde skuras av.
Torkning och nattning, vilket gick snabbt. En dag ute och ett dopp tar musten ur småtjejer ;)

Kvällen slutade inte där. Nepp.
Ljus tändes på altanen och ostbrickan togs fram.
I väntan på min fina kvinna la jag mej på soffan och tittade på en stjärnklar himmel, jag andades in höst och tänkte på den kommande våren. Ljusa underbara tankar.
Osten åts upp och vi avslutade sen kvällen under en filt i varandras armar.
Om någon skulle sett oss utifrån just den stunden skulle det endast kunna uppfattas som ren skär lycka.
Lättlevt.


Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Hade denna bilden legat på instagram hade jag dubbelgillat den! ;) underbart att läsa att ni har det så bra! Kalas! :)
    Kram Linn

    SvaraRadera
  2. Ja du Linn, vore jag lika hipp som du så skulle jag haft instagram ;)
    Kram

    SvaraRadera