lördag 7 september 2013

Tre rätter....


Förrätt....


Uppstigning i en okristlig tid, det efter att jag legat sömnlös ett antal timmar under natten. Anledningen vet jag inte men jag tycker att det är en trevlig syssla jag ålagt mej med på sistone. Jag gillar att vakna mitt i natten och se en annan människa ligga bredvid och sova. Jag ler och jag känner på naken hud. Varm, len och verklig.
Ensamheten har nog plågat mej mer än jag förut förstått.

Bruket väntade mej och jag var grymt trött redan efter ett par timmars jobb. Ihop bitning av tänderna och jobbet utfördes.
14,30 anlände jag till tusenfotingen och till mitt lilla mys. Hon var glad i hågen och babblade på om vad som hänt under dagen i hennes liv. Härligt att höra.

Lite kaffe på altanen och sen åkte löparskorna på. Hett som tusan var det när jag gav mej av för en 6 km runda.
Jag känner mej lite slö nu. Hösttrötthet kanske.
Löpningen gick bra och när jag kommer hem med svetten rinnandes över hela min kropp så ser jag en supertjusig tjej i köket.
Jag fick titta en extra gång för att uppfatta vem det var.
Min sambo var uppsnoffsad som tusan och anledningen till det var att jag hade bjudit ut henne för ett restaurangbesök. Barnen hade jag fixat barnvakt till med diverse mormor och morfädrar.

Efterrätt....


Jag hoppade in i duschen och vidare lämnade vi av barnen, sen bar det av. Dejtdags och mot restaurang
Oj säger jag bara.
Förrätt, huvudrätt och efterrätt stod på menyn.
Tre sorters Italiensk ost, Oxbiff med risotto och slutligen beställdes det in en pizza med nutella.
Gosse vad gott det var.
Det var en helt otrolig känsla att sitta ner och prata utan att hela tiden bli avbruten. Vi kunde samtala långa meningar och det var väldigt konstigt men lättlevt.
Sen hemfärd och dom små nattades.

Nu blir det helgmys med allt vad det innebär ;)


Jockarp.

4 kommentarer:

  1. Va ni i Karlshamn på &vin ? Hoppas de smakade fint :) härligt att du funnit lyckan i en ny dam !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp &Vin var vi på, ett trevligt ställe ;)

      Radera
  2. Gud vad fantastisk det lät! måste bara säga vad otroligt roligt för Mollie att ha fått en jämnårig kompis! Och för er att ha hittat kärleken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ida....
      Ja livet är bra trevligt just nu ;)
      Hoppas allt är bra med dej/er.
      Kram

      Radera