onsdag 7 januari 2015

2097,5 Meter....

IKEA kul....


Fröken flickvän och svärmor drog till IKEA. Myset och jag blev hemma. Jag behövde ta det lugnt och njuta av den Jockarpska luften lite. Jag behövde andas berg.
Vi packade fikaväskan och begav oss ut med mormor och kamphundarna, Mollie gick hela vägen utan protest. En mysig fikastund på en sten med chokladmjölk och korvmacka. Så enkelt och så välbehövligt.

En tur till stan för lite inköp inför kvällens begivenheter, Mollie var som vanligt grym med att stoppa ner saker i vagnen och vidare lägga upp dom på bandet. Packa varorna var inte lika intressant.
Hem mot byn igen och energi flödade i min kropp. Dammsugaren fick luftas en vända och moppen dansade över golvet. Ibland går det oförskämt bra.

Vi håller just nu på att planera inför sommarens äventyr och utmaning. Det ser faktiskt just nu ut som att en dröm kommer att gå i uppfyllelse för mej redan i år. Ja vi är inte där än och mycket kan hända på vägen. Men det känns bra.
En dröm om att bestiga Sveriges högsta berg har tagit ny fart. Det är helt klart en vuxensemester och med det krävs nogrann planering. Mollie måste hysas in hos mormor och morfar och det är mycket med ledigheten som ska klaffa. Men planering fortgår och det ser väldigt ljust ut ;)

Kvällen bestod av samtal, skratt, gråt och mat.
Familjerna samlades till bords i palatset och det kändes hemtrevligt med huset fullt. Än en gång kände jag känslan över vilken fruktansvärd tur jag haft med fröken flickvän och hennes familj. Allt är så enkelt, lätt och självklart. Lyckan är total i dessa ögonblick.

Det var trötta tjejer som stupade i säng och nattning gick nästan för fort, jag gillar att ligga och mysa lite med min dotter innan hon somnar men i går slog hon i hop bums.


Nya utmaningar ;)

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar