torsdag 22 januari 2015

Gympatime.....



Långdag på jobbet och hemfärd i ett vinterland. Första gången på Bamsegympan väntade efter vinter uppehållet. Alla var redan på plats när jag kom in. Det var så himla roligt att se tjejerna, dom hade blivit stora. Det var balansgång, hopp från plint, hoppande över en bänk och konspringning. Detta skedde till leende och skrattande.

Jag hade ett väntande möte så det var bums i väg från gympan. Levande Landsbygd har inte haft så många sittningar men nu väntar det snart årsmöte.
Vi hade en trevlig stund och det var härligt att se alla igen. Vi hoppas att vi får några nya styrelsemedlemmar detta året, nya starka krafter behövs för att få snurr på föreningen.

Jag har inlett en viloperiod, tre dagars avhållsamhet från löpningen gäller, detta för att jag jobbar mycket och för att ännu en långtur väntar mej.
Det killar lite i kroppen men jag måste stålsätta mej. Vila bygger upp och träning bryter ner.

Vi har datorfri dag på torsdagarna men eftersom vi ska få trevlig besök så flyttade vi den dagen till i går, ingen av oss vill skippa den viktiga dagen.
Vi hade lite kroppsvård och tog det så lugnt vi bara kunde. Funderingar, samtal och närhet. Grymt mysigt.

Ja och idag väntar så besök, tjejerna har sett fram emot det mycket, det har babblats och räknats dagar. Sockersöta.

En minigubbe i snö ;)


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar