söndag 25 januari 2015

Lutfisk....

Här jobbas det tillsammans :)


När klockan var nio på förmiddagen hade vi redan tagit dagens första dopp i baljan. Helt underljuvligt. Dom små skulle bräcka varandra och göra konster, den ena vågligare än den andra. Dyk och hopp.
Vi fräschade till oss hela gänget och drog till stan. Vi möttes upp av min bror med familj och gick på cafe. Det var vi absolut inte ensamma om, jag tror aldrig jag sett så mycket folk i stan som det var i går, helt sjukt.

Vidare drog vi till Hörvik. Det var dags för lutfisken dom vi missade vid jul, det gick lika fint en dag i Januari. Medans maten lagades gick fröken flickvän, jag och tjejerna till skolan och lekte på lekplatsen. Det var så himla mysigt, barnen tyckte det var super kul och dom testade allt. Vi vuxna frös men vi bet ihop eftersom tjejerna hade så kul.
Slutligen fick vi bryta och alla hoppade hem till middagsbordet. Vi kom precis i rätt tid.

Maten var supergod och efterätten likaså. Vi vände hemåt mätta och belåtna. Myset och jag tog en kvällspromenad på tu man hand. Hon pratade hela vägen upp till kusinernas hus. Hon pratade om ingenting. Det är en konst i sej.
Bus och masspussning var det hon pysslade med, alla skulle bli pussade på näsan och på hakan.

Hemåt igen och nattningen skedde bums. Hon somnade lika bums, det hade varit en aktiv dag.
Vi vuxna spelade monopol och njöt av livet. Segraren i spelet blev jag, det var ju väldigt roligt det med ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar