tisdag 7 augusti 2018

Allergisk reaktion....



Vi sov ute och det var väldigt friskt. Jag vaknade av att jag frös det var tolv grader, jag tittade på himlen och den var magisk. Jag ha inte sett så många stjärnor sen i vintras. Hela himlen var full och dom lyste starkt. Jag blev glad över att jag frusit så jag kunde få uppleva denna himmel. Jag njöt, log och somnade om.

Ännu ett getingstick denna sommaren, nummer nio i ordningen. Detta stick var tydligen giftigare än dom andra för halva underbenet svullnade upp, de stramade när jag vaknade och jag kände ingen energi alls. Jobbigt.
Jag körde ändå lite ved och tog en tur till miljöstationen.
När jag kom hem var benet ännu mer svullet och även halsen började kännas trång. Ett samtal till 1177 order löd, du ska inom vård fortast möjligt. Du har fått en allergisk reaktion och det är allvarligt.
Jaha vi lämnade palatset det utan att ens låsa dörren, men jag kände att detta ska inte lekas med utan här är det allvar.
Jag kom in bums och fick nåt drickmedusin, plus en tablett. Sen fick jag sitta och vänta på att det skulle verka. En doktorn kom och han kollade mej från topp till tå. Lungorna lyssnades på och svullnaden på ben och hals kontrollerades. En laddning piller hämtades ut från apoteket och förmaning om att ingen löpning fick ske förrän svullnaden släppt. Gahh jag blir snart tokig, men visst hälsan först.

Vi kom hem och middag lagades. Svetten öste av mej när jag åt den formidabelt goda måltiden. Sen gick vi ut på berget en sväng med kamphundarna. Jag tänkte att det kan väl knappast vara farligt att röra sej i sakta mak på berget inte ;)

Myset tog ett välbehövligt bad sen chillades det i soffan och vi tittade på dom små futtiga regndropparna som kom utanför fönstret.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar