måndag 20 augusti 2018

Mysigt.....

Ensamma på stranden....


Jag tror att jag använt ordet mysigt 2000 gånger denna gånga helg. Efter en fadäs med damväska som slutade med en påhälsning hos polisen så tog vi oss väster ut.
Vi kom fram till östra stranden i Halmstad och stugan låg en kulle från en stor och ofta folktom strand. Galet mysigt.
Barnen tog ett dopp och mammorna satt på en stock, tittade och filosoferande om livet.

Mat lagades och åts gemensamt, kidsen myste in sej i stugan och vi parkerade oss på altanen med tända ljus, kaffe och kort.
Kvällen blev sen men jag kunde inte bry mej mindre. Jag somnade gott ihop men min dotter och jag sov som en liten griskulting under en värmelampa. Så mysigt.

Morgonen efter startade med en löptur på stranden och en felspringning så jag fick ringa mitt kära sällskap och få hjälp på traven hem. Att komma hem till stugan och mötas av kaffedoft och ett framdukat frukostbord är så enormt mysigt och lyxigt.
Ullared, japp från lugnet till det totala kaoset. Jag kunde inte annat göra än att flina. Fler töffar än vi alltså ;)
Vi hade ändå en mysig stund där och det mesta fick vi tag på innan hemfärd.



Och så dom här bägge <3

Tillbaka till stugan och vi busade och lekte på stranden, en väldigt mysig stund som är så otroligt viktigt. Barn och vuxen lek.
Blåsten rasade utanför fönstret till stugan och mysfaktorn var uppe på en tia och vände. Vi satt åter på altanen till tända ljus och lyssnade på vinden. Galet mysigt.
Mollie snarkade ljudligt när hon somnat och störde det härliga ljudet av vinden, men vi fick ta det helt enkelt.

Vi lämnade stugan efter att jag ännu en morgon sprungit på en folktom strand med ett gigantiskt hav vilt vågandes bredvid mej. Frukosten hade åter varit framdukad och jag kunde lyxigt bara sätta mej och njuta.

Vi körde till Båstad, till Hovs hallar och till Torekov på vägen hem. Jag var enormt tacksam för dom stoppen. Magisk natur och fantastiskt härligt sällskap.
Tack alla berörda för en galet mysig helg.

Nu börja ännu en ledig vecka och det med löpträning och dambesök ;)
Livet ter sej enkelt....



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar